פואמיקס חתכה את מחיר ההנפקה וגייסה 40 מיליון דולר

ההנפקה בוצעה לפי שווי של 128 מיליון דולר אחרי הכסף לחברת הביומד, לעומת 234 מיליון דולר שלו קיוותה

חברת פיתוח התרופות פואמיקס סיימה אמש (ד') את שלב הפרייסינג בהנפקתה בבורסה האמריקאית, יום לפני המועד המצופה להשלמתה. אך כדי להשלים את ההנפקה נאלצה פואמיקס להוריד דרמטית את המחיר ואת היקף הגיוס.

החברה יצאה לגייס 65 מיליון דולר לפי שווי של 234 מיליון דולר אחרי הכסף (מחיר של 11 דולר למניה), אך בסופו של דבר גייסה רק 40 מיליון דולר, לאחר שהגדילה את כמות המניות המונפקות והורידה את המחיר ל-6 דולרים למניה, המקנים לה שווי של 128 מיליון דולר אחרי הכסף.

היקף הגיוס הוקטן פעמיים. בטיוטת התשקיף הראשונה ביקשה החברה לגייס 75 מיליון דולר, לפי שווי שלא ננקב, ותיקנה מאוחר יותר ל-65 מיליון דולר, ובסופו של דבר, כאמור, גייסה 40 מיליון דולר. חתמי ההנפקה היו ברקליס וקוון אנד קו כחתמים ראשיים יחד עם אופנהיימר ומקסים גרופ כחתמי משנה. החתמים זכאים לרכוש מניות בהיקף של 700 אלף דולר לפי תנאי ההנפקה.

פואמיקס מפתחת פורמולציות חדשות של תרופות בקצף, במקום במשחה. יש לה שני מוצרים בניסויים קליניים מתקדמים, לאקנה ולמחלת העור Impetigo. כמו כן יש לחברה הסכמים עם חברות תרופות אשר משתמשות בקצף שלה כחלק ממוצרים שהן מפתחות, על בסיס תרופות קיימות או חדשות.

מההסכמים הללו היא רשמה עד היום הכנסה כוללת של 14.1 מיליון דולר, כשבמחצית הראשונה של 2014 רשמה הכנסות של 2 מיליון דולר. ההפסד של החברה למחצית זו עמד על 3.4 מיליון דולר. שני המוצרים יחלו ניסוי שלב III במסלול המקוצר, המוצר לאקנה באמצע 2015 והמוצר לאימפטגו בסוף 2015. מייסדי החברה הם ד"ר דב תומרקין ומאיר עיני, ועם המשקיעים הפרטיים בחברה נמנים ערי סטימצקי, בני שבתאי והיהלומן חיים צ'יזיק.

יש קושי לתמחר, אבל השוק עקבי

המחירים בהנפקות האחרונות של חברות הביומד המקומיות מעידים על הקושי, גם של החתמים, לתמחר את החברות הללו. בסופו של דבר, השוק מתמחר אותן באופן עקבי יחסית: חברות תרופות עם מוצרים חדשניים שבנויים על מדע מבוסס היטב, לרוב מקבלות את השווי הגבוה ביותר. אחריהן חברות תרופות עם מוצרים פחות חדשניים אך עם נתונים קליניים טובים.

הבאות בתור הן חברות המכשור הרפואי וכן חברות עם תרופות בשלבים מאוד מוקדמים בתחומים לא מסעירים, והמתקשות ביותר הן כרגע חברות הפורמולציה כמו פואמיקס ו-MAPI, שמשכה את הנפקתה לפני כמה חודשים.

יש כמובן גם יוצאים מן הכלל. חברת המכשור הרפואי ReWalk, שגייסה סכום דומה לשל פואמיקס לפי שווי דומה, גם היא לאחר שחתכה משמעותית את מחיר ההנפקה כדי לצאת לציבור, עלתה מאז כמעט 200% וכבר שווה 380 מיליון דולר.

הנפקות הביומד המקומיות המחכות בתור כיום הן של נוירודרם, שכנראה תתקיים באוקטובר, וכן פוליפיד וסיילנסיד, שהביעו כוונה להנפיק אך טרם נקבע לכך מועד.