"גם תוספת למערכת הביטחון השמנה וגם מע"מ 0% המזיק?"

ח"כ זהבה גלאון תוקפת את ההסכמות בין נתניהו ללפיד: "מנהיגים אחראיים יותר היו מוותרים על האגו, יורדים מהעצים שטיפסו עליהם ומקבלים החלטות שמטיבות עם הציבור הישראלי ולא משרתים רק את ההישרדות הפוליטית שלהם"

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תוקפת היום (שבת) את ההסכמות בין שר האוצר יאיר לפיד לרה"מ בנימין נתניהו וטוענת כי שניהם הונעו משיקולי אגו ומביאים תקציב רע למדינת ישראל.

"בהתקוטטות המתוקשרת ביניהם, נתניהו ולפיד התעקשו על כל הדברים הלא נכונים מטעמים וצרכים פוליטיים", אמרה גלאון. "לפיד התעקש על תוכנית מע"מ אפס המביכה שלו, שלא רק שאינה צפויה להביא לירידת מחירי הדיור, אלא, גם מגיעה על חשבון האוכלוסיות המוחלשות ומפלה לרעה ערבים וחרדים. נתניהו התעקש על תוספות לתקציב הביטחון, בלי לדרוש בתמורה התייעלות או שקיפות, וגרם בכך שמערכת הביטחון תמשיך לשאוב את תקציבי החינוך, הבריאות והרווחה גם בשנים הבאות".

גלאון טוענת כי "מנהיגים אחראיים יותר היו מוותרים על האגו, יורדים מהעצים שטיפסו עליהם ומקבלים החלטות שמטיבות עם הציבור הישראלי ולא משרתים רק את ההישרדות הפוליטית שלהם".

גלאון תקפה גם את התעקשות לפיד להעלות את הגירעון ואמרה כי "העלאת הגירעון צריכה להיות המוצא האחרון, רק במקרים של אין ברירה בהם היא מונעת פגיעה בשירותים החברתיים. במקרה הזה העלאת הגירעון ועדה לממן את ההיצמדות לכיסאות של לפיד ונתניהו, ומשמעותה משכון הכלכלה הישראלית בשביל אינטרסים פוליטיים צרים".