בדרך לשביתת ענק? ניסנקורן מאיים "לזעזע את הציבור"

על רקע המשבר בדואר ולאחר שביתת ההזדהות בנתב"ג, מזהיר יו"ר ההסתדרות מפני החרפת הצעדים ■ בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" הוא מתקשה להבין "איך בא האוצר ואומר לעובדים באכזריות: אתם הולכים הביתה"

אבי ניסנקורן / צילום: דובר ההסתדרות
אבי ניסנקורן / צילום: דובר ההסתדרות

"אם אין ברירה, נלך לשביתה כללית" - כך אמר הערב (שבת) יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות". את הדברים אמר ניסנקורן יומיים לאחר שביתת ההזדהות עם עובדי הדואר בנתב"ג, שהביאה לעצירת הטיסות הנכנסות והיוצאות למשך 3 שעות.

יו"ר ההסתדרות התייחס להתקדמות במגעים מול משרד האוצר, בנוגע לתנאים שיובילו לפיטוריהם של מאות מעובדי חברת דואר ישראל. לדבריו, למרות שנרשמו הבנות בין הצדדים, הדיונים לבסוף הגיעו למבוי סתום.

"צריך להבריא את חברת דואר ישראל ולשפר את השירות לאזרח", הבהיר ניסנקורן. "הציעו לנו לקצץ 1,200 משרות והסכמתי כדי שלאחרים יהיה מקום עבודה ושהדואר יינצל. ביקשו שהעובדים יעבדו עד 8 בערב והסכמנו. לבוא ולהגיד לעובדים טובים שצריך אותם -' אתם תהיו בבית ויחליפו אתכם' - זאת מדיניות שמובילה לעוני".

"אני בעד שיתייחסו לאנשים בכבוד אנושי", אמר יו"ר ההסתדרות. "אני רואה את המשפחות האלה ולא יכול להסביר לעצמי איך בא משרד האוצר, ובצורה כה חסרת רגישות ואכזרית אומר להם 'אתם הולכים הביתה'".

"תהיה מלחמה"

ניסנקורן הוסיף כי יש לזעזע את דעת הציבור בעניין מאבק עובדי הדואר. "אנחנו משביתים את שירות המדינה ועשינו שביתת הזדהות בנתב"ג", אמר ניסקורן. "אני חושב שצריך לזעזע את הציבור כי האטימות רחבה".

הוא איים כי אם תימשך מדיניות הממשלה שתוביל להרחבת הפערים החברתיים בישראל, ההסתדרות תיקח את מאבקה צעד נוסף קדימה. "אם נמשיך במצב שיש יותר מדי עניים ואם נמשיך במצב בו נוביל בפערים החברתיים בעולם ולאף אחד לא אכפת בממשלה - תהיה על זה מלחמה ותהיה שביתה כללית במשק. זהו צעד אחרון בלי קשר למשבר בדואר".