הרשות השנייה מעסיקה יועץ חיצוני ב-25 אלף שקל בחודש

משרד הייעוץ התקשורתי בן-חורין אלכסנדרוביץ' ידברר את הנהלת הרשות ולא את המועצה ■ העסקתו אושרה אף שברקע מתנהל ברשות הליך התייעלות

שי באב"ד / צלם: תמר מצפי
שי באב"ד / צלם: תמר מצפי

תפקיד הדוברות ברשות השנייה פוצל, ולראשונה בתולדות הגוף הרגולטורי, הדוברת הפנימית תדברר את מועצת הרשות, ואילו את הנהלת הרשות ובראשותה את המנכ"ל שי באב"ד ידברר משרד הייעוץ התקשורתי בן-חורין אלכסנדרוביץ'.

ל"גלובס" נודע כי למרות שהמשרד נשכר על מנת להחליף את הדוברת שיצאה לחופשת לידה לפני כ-3 חודשים, הוחלט להמשיך את העסקתו החודשית גם עם שובה של הדוברת, ונציגה מטעמו יושבת בתוך הגוף הרגולטורי.

בתוך כך צומצמו תחומי העיסוק של הדוברת שנבחרה במכרז, והוגדר כי מעתה היא תשמש רק את מועצת הרשות השנייה ולא את הנהלתה.

עוד נודע כי הריטיינר החודשי של המשרד החיצוני, שנחשב לאחד המובילים בשוק, עומד על כ-25 אלף שקל בחודש, והחוזה מולו הוא שנתי.

הרשות השנייה, שמתוקצבת על-ידי הגופים המפוקחים על-ידה, ובהם זכייניות הטלוויזיה המסחרית והרדיו האזורי, עברה בשנה האחרונה הליך התייעלות שאותו הוביל המנכ"ל, ובמסגרתו פרשה שורה ארוכה של נושאי תפקידים בכירים וזוטרים בתנאים מיטביים.

העובדה שיינתנו שירותי דוברות שונים להנהלה ולמועצה מתיישבת עם העובדה כי בין שתי הזרועות יש חילוקי דעות עזים בשורת נושאים, ובראשם גורל הטלוויזיה המסחרית וערוץ 10.

מהרשות השנייה נמסר: "בן חורין-אלכסנדרוביץ' נבחרה לייצג את הרשות השנייה בתום הליך תחרותי פומבי. החברה נשכרה מלכתחילה לשנה, וזאת נוכח המהלכים הדרמטיים שמובילה הרשות במסגרת זירה מורכבת מול גורמים בעלי אינטרס ורבי-עוצמה ולצד דוברות הרשות השנייה, אשר כוח-האדם בה צומצם ב-50% במסגרת ההתייעלות. הרשות השנייה תמשיך לפעול כדי להבטיח טלוויזיה איכותית ואיתנות פיננסית בשוק הטלוויזיה המסחרית, לטווח הארוך ולטובת הציבור הרחב".