בנק הפועלים השיק את תחרות BANKAPP לפיתוח אפליקציות מובייל פיננסיות

יו"ר הבנק יאיר סרוסי: "בנק הפועלים הטמיע עשר טכנולוגיות חדשניות במסגרת תוכנית הפינטק ובשנה הבאה נטמיע מספר דומה"

בנק הפועלים השיק אתמול (ב') את תחרות BANKAPP לפיתוח אפליקציות מובייל פיננסיות שמתבססות על Open API ייחודי שפיתח הבנק. לתחרות נרשמו כ-480 יזמים ומיזמים - מספר גבוה בהרבה מההערכות המוקדמות.

התחרות תאפשר ליזמים ומפתחים שרוצים להמציא את האפליקציה הבאה, לקבל גישה למידע וליכולות שיש לבנק עצמו, תחת מעטפת אבטחת המידע והפרטיות הנדרשת. התחרות תתנהל לאורך תקופה של כחודש וחצי במהלכו יתקיימו ימי מנטורינג מרוכזים לרשות המשתתפים בליווי מומחים מהבנק ומחוצה לו, וכן יופעל אתר ופורום לקהילת המשתתפים לאורך כל התחרות.

בכנס ההזנקה של התחרות, בהשתתפות בכירים בבנק ויזמים ומנטורים מובילים בתחום ההיי-טק, אמר יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי, כי המהלך של BANKAPP מרחיב את שיתוף פעולה יוצא הדופן של הבנק עם קהילת הסטארט-אפים הישראלית. "לפני כשלוש שנים השקנו סדרת מהלכים שמטרתם לייצר חיבור בין הבנק לסטארט-אפים. אחד מהם הוא תוכנית הפינטק שחושפת אותנו לטכנולוגיות חדשניות לתחום הפיננסי ומאפשרת ליזמים להטמיע את הטכנולוגיות בתוך הבנק. פגשנו כ-170 חברות כאלה, מתוכן הטמענו כעשר טכנולוגיות, ואני צופה כי בשנה הבאה נטמיע מספר דומה. כמות הכישרון שאנחנו פוגשים היא מדהימה. כל המהלכים האלה, כולל תחרות האפליקציות החדשה, מהווים כר נרחב לאופטימיות ביכולת שלנו לבצע קפיצת מדרגה בתחום הבנקאי"

תחרות BANKAPP תסתייים ב-23 בנובמבר 2014, ב-Demo Day במסגרתו יציגו 10 הפיינליסטים שייבחרו את האפליקציות שפותחו בפני חבר שופטים הכולל שמות מהמוכרים ביותר בקהילת האנג'לים וההון סיכון בישראל, וכן מומחי מובייל וחדשנות מחו"ל.

לזוכים מובטחים פרסים כספיים גבוהים וכן הטבות נוספות, כגון מקום במתחם העבודה החדש MindSpace שנפתח בשדרות רוטשילד וכניסה אוטומטית לשלב הסינון הסופי בתוכנית האקסלרטור של Citi Bank. לזוכה במקום הראשון יוענקו 100 אלף שקל ואפשרות להשקעה נוספת של עד מיליון שקל לפי מידת התאמתו למסגרת תוכנית הפינטק של בנק הפועלים.