המערכה נמשכת: תא טרור של אל קאעידה חוסל בסוריה

לא רק דאע"ש: טילים של הצי האמריקאי חיסלו בסיס טרור של אל קאעידה בצפון סוריה, ב-4 תקיפות שונות שנערכו הלילה, לילה שני של תקיפות אמריקאיות בסוריה ■ בפנטגון מסבירים כי מדובר בתא טרור פעיל, שתכנן להוציא לפעול מתקפות טרור במערב

משחתת אמריקאית / צילום: רויטרס
משחתת אמריקאית / צילום: רויטרס

המבצע האמריקאי לחיסול קני הטרור בסוריה נמשך גם הלילה, עם הפצצות שנערכו זה הלילה השני ברציפות ביעדים שונים בצפון סוריה על ידי מטוסים אמריקאיים. בארה"ב מדווחים כי מלבד מטרות דאע"ש, נהרג גם מפקד בכיר באל קאעידה בסוריה, ובוושינגטון אומרים כי התא שעמד בראשו היווה איום ישיר על מטרות אמריקאיות.

ה"וושינגטון פוסט" מדווח הבוקר כי תא בעל אמצעים משמעותיים של אל קאעידה חוסל בהפצצות הלילה, ומפקדו נהרג. מהפטנגון נמסר כי ארה"ב ביצעה הלילה שמונה תקיפות ממערב לחלב נגד תא הטרור, פגעה במחנות אימונים, במחסני תחמושת ובמפעלים לייצור אמצעי לחימה לצד מבני פיקוד, שליטה ותקשורת.

הגנרל מיליאמס מייביל סיפר לעיתונאים בארה"ב כי הקבוצה הייתה בשלבים האחרונים של הוצאה לפעול של מספר מתקפות גדולות נגד מטרות מערביות, ייתכן שאף על אדמה אמריקאית. "אנו מאמינים כי הקבוצה הייתה זמן קצר לפני ביצוע פעולה, אולי על אדמת אירופה או ארה"ב", אמר הגנרל, שהוסיף כי לשורותיה הצטרפו מספר אזרחים מערביים שהחזיקו בדרכונים המקנים כניסה ללא צורך בויזה או נהלי הגירה מיוחדים למדינות אירופה וצפון אמריקה.

בסיס הטרור הותקף באמצעות טילי שיוט מסוג טומהוק שנורו מספינות מלחמה שעגנו במזרח הים התיכון, סמוך לחופי סוריה. הפעולה הביאה בחזרה אל שולחן הדיונים בארה"ב את הסכנה שטמונה בקבוצות השונות של אל קאעידה, שפועלות בסוריה זמן רב יותר מארגון דאע"ש. בפנטגון מסבירים כי הכאוס בסוריה הביא את הטרוריסטים למצוא בה מקלט בטוח שם הם יכולים לתכנן מתקפות.

בראש הארגון עמד מוחסין אל-פאדי, פעיל בכיר באל קאעידה הידוע לשירותי הביון במערב מזה זמן רב. בוושינגטון מבקשים להסביר כי יש שוני משמעותי בין אל קאעידה לדאע"ש, שכן אל קאעידה לא מחויבת להשיג שטח ומשאבים כמו דאע"ש, וחבריה מגיעים בעיקר מפקיסטן, אפגניסטן ותימן. "באל קאעידה מנצלים את הזרם של המערביים שמגיעים לסוריה להילחם כג'יהאדיסטים, ומחזיקים דרכונים יקרי ערך", הוסיפו בפנטגון.