ביל גרוס עוזב את פימקו ומצטרף ל-Janus Capital

ההודעה באה מספר ימים לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הרשויות בארה"ב בודקות אי-סדרים בפעילותו של גרוס ■ יתחיל לעבוד ב-Janus כבר בשבוע הבא

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

"מלך האג"ח" ביל גרוס עוזב את קבוצת פימקו. גרוס, שניהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם טוטאל ריטרן פאנד (Total Return Fund) עבור פימקו, עובר ל-Janus Capital. כך על פי הודעה שפרסמה ג'אנוס.

בונד, שיתחיל לעבוד בג'אנוס ב-29 בספטמבר, ינהל את Janus Global Unconstrained Bond Fund.

ההודעה באה מספר ימים לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הרשויות בארה"ב בודקות אי סדרים בפעילותו של גרוס, שניהל עבור פימקו עוד קרנות.

מניית ג'אנוס מזנקת בכ-35% במסחר בוול סטריט על רקע ההודעה.

אגב, הקרן של ביל גרוס פיגרה בשנתיים האחרונות אחרי לא מעט ממתחרותיה ונראה שגרוס "איבד את זה". על רקע התשואות המאכזבות נרשמו בשנה וחצי האחרונות פדיונות גבוהים למדי בקרן. שוויה של הקרן צנח בשנה האחרונה בכ-40 מיליארד דולר לכ-221.6 מיליארד דולר.

לפני מספר חודשים העריך גרוס כי "2.5% זו תשואה המשקפת כעת ריבית נייטרלית של 0.5% במשק והיא נראית הוגנת לעת עתה". זאת בניגוד לכלכלנים ומנהלי השקעות רבים המעריכים כי התשואה תעלה לרמה גבוהה יותר בשנים הקרובות.

לדעתו השווקים עובר ממצב של "הסדר החדש", שאירע מ-2009 ושיקף מצב של התאוששות מהמשבר הכלכלי הגדול, למצב של "הנייטרלי החדש", כלומר מצב בו הכלכלה מתייצבת וצפויה לצמוח בקצב מתון במהלך 3-5 השנים הבאות. כך, גרוס העריך כי הבנקים המרכזיים בארה"ב וברחבי העולם ימשיכו לשמור על ריביות אפסיות או נמוכות מאוד גם בשנתיים הקרובות כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית.

גרוס טען כי תשואות האג"ח צופות באופן טוב יותר את התנהגות הפד ולפיכך יש לצפות שהתשואות יירדו עוד קצת ואז יתייצבו.