האיום מתפשט: ספרד עצרה פעילי דאע"ש בצפון אפריקה

בעוד הקואליציה הבינלאומית ממשיכה להכות במדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה, עצרה משטרת ספרד תשעה חשודים בהשתייכות לארגון הטרור במלייה, עיר ספרדית בצפון אפריקה

דיוויד קמרון  / צלם רויטרס
דיוויד קמרון / צלם רויטרס

לאחר שראש ממשלת עיראק הזהיר אתמול כי בידיו מידע על כך שהמדינה האסלאמית מתכננת פיגוע רב ממדים ברכבת התחתית בפאריז ובניו יורק, נחשפת עדות נוספת לניסיון של ארגון הטרור הרצחני לבצע פעולות טרור במערב. רשויות אכיפת החוק בספרד ובמרוקו עצרו תשעה פעילי טרור במלייה, מובלעת ספרדית בחופי צפון אפריקה, כך מסר היום שר הפנים הספרדי.

בשלב זה לא ידוע מה הייתה כוונתם של פעילי הטרור, אך באירופה מביעים חשש בימים אלו מפני ניסיונות של דאע"ש לבצע פיגוע ראווה כנקמה על הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב, שכבר החלה בתקיפות ברחבי עיראק ובסוריה - האזורים שבהם הצליח הארגון להשתלט על שטחים נרחבים. על פי שר הפנים הספרדי, את החוליה הנהיג אזרח ספרדי, יליד מרוקו, אשר אימן את החשודים לקראת פעולה אפשרית.

על פי הדיווחים בתקשורת הספרדית, מלבד מנהיג החוליה, נעצרו עוד שמונה אזרחי מרוקו שעל פי החשד בתאמנו עד לא מכבר עם פעילי בארגון טרור המוכר בשלוחה של אל-קאעידה בצפון מאלי. הם עברו שם הכשרה בין היתר על ידי אחיו של ראש התא, חייל ספרדי לשעבר הנחשב למומחה לכלי נשק ולחומרי נפץ.

במקביל, התייחס היום שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס לדיווחים לפיהם ארגון הטרור הרצחני תכנן לבצע פיגוע טרור בבירה פאריז. לדבריו, אין כל מידע שמאמת את הטענות של ראש ממשלת עיראק הנכנס. גם בארה"ב טענו אתמול כי הם לא מכירים כל אישור לדיווח הזה, אך מיהרו להגביר את האבטחה ברכבת התחתית וברחבי העיר ניו יורק.

גם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון התייחס היום לאיום מצד ארגון הטרור שכבר הוציא להורג כמה מאזרחי הממלכה. לדבריו, ארגון המדינה האסלאמית כבר הכריז מלחמה נגדנו, הוא אחראי לאכזריות ברוטלית ומהווה איום ישיר על העם הבריטי".

קמרון ניסה להבהיר לחברי הפרלמנט בארצו כי המלחמה נגד הארגון היא הכרחית. "ארגון דאע"ש הוא גוף של טרוריסטים פסיכופטים המנסים להרוג את כולנו. יידרשו שנים של פעולה על מנת להשיג את התוצאה הרצויה", הוסיף ראש הממשלה הבריטי.