לידיעת המשקיעים: שבוע גורלי ועמוס בנתונים צפוי בוול סטריט

השבוע הקרוב יהיה שופע בנתונים כלכליים במרכזם סקר ה-ADP, דוח התעסוקה, מדד מנהלי הרכש, מדד קייס שילר ועוד ■ כיצד תגיב מניית אפל לאור התלונות לגבי האייפון 6?

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

חודש אוקטובר, שיוצא לדרכו ביום רביעי הקרוב, מסמל את גם את פתחו של הרבעון האחרון בשנה אך גם את סוף עידן התוכניות להקלה כמותית (QE) אותן החל הפד לפני מספר שנים. זאת לאחר שיו"ר הבנק הממרכזי ג'נט ילן הכריזה בתום הישיבה האחרונה כי בעוד חודש הפד יסיים לחלוטין את רכישות האג"ח. לצד זאת, השבוע הקרוב יהיה שופע בנתונים כלכליים מהותיים כגון דוח התעסוקה ובנתונים שונים הקשורים לחברות הענק.

מחר (ב') הפרשן הכלכלי הפופולרי ג'ים קריימר מצפה בכיליון עיניים למידע חדש מאפל לגבי מכירות האייפון. קריימר מציין כי בסוף השבוע עשרות אלפי אנשים המתינו בתורי ענק שעות רבות במטרה לרכוש את המכשיר הנחשק. "אני מהמר שאפל תודיע ביום שני על מכירות גבוהות נוספות ולכן מניית אפל תמשיך לעלות", לדברי קריימר.

חשוב להוסיף בעניין זה כי מעניין יהיה לראות האם אפל תספק מידע חדש גם לגבי התלונות הרבות לפיהן האייפון 6 פשוט מתעקם בקלות.

קריימר טוען כי יעקוב גם אחר מניית יאהו , לאחר שמנכ"ל חברת Starboard (מבעלי המניות ביאהו) שלח מכתב למנכ"לית יאהו מאריסה מאייר בו הוא דרש ממנה לרכוש את חברת AOL, רכישה שעשויה ליצור סינרגיה של מיליארד דולר.

ביום שני יתפרסמו נתוני ההכנסה וההוצאה של משקי הבית בחודש החולף ומכירות הבתים בהמתנה.

ביום שלישי גולת הכותרת בזירת המאקרו תהיה מדד קייס שילר הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב וכן מדד סנטימנט הצרכנים.

ביום רביעי תפורסם הקריאה האחרונה של מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור וכן מכירות הרכב בחודש ספטמבר. אולם, הסוחרים יתמקדו בעיקר בסקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי ללא מגזר החקלאות.

ביום שישי יתפרסמו מספר נתונים מהותיים, ביניהם המאזן המסחרי ומדד מנהלי הרכש בתחום השירותים. מרבית תשומת הלב תופנה לדוח התעסוקה לחודש ספטמבר. לפי התחזיות כ-216 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר ברמה של 6.1%.

"דוח התעסוקה יתן לנו הזדמנות לדעת האם תהיה לפד היכולת לעשות משהו בששת החודשים הקרובים, והתקווה היא שיהיו כ-215 אלף משרות", אמר בסוף השבוע זאיין בראון, אסטרטג ב-Lord Abbet, בראיון ל-CNBC. "ובכל הנוגע ל-ECB, אנחנו מקווים שדראגי יעשה משהו שהוא יותר מרק מילים", הוא אמר.