קול השלום: עידן רייכל והזמר הפלסטיני עלי עמר יחד על במה אחת

עידן רייכל והזמר הפלסטיני עלי עמר עלו אמש לשיר יחד עם אלישיה קיז בסנטרל פארק בניו-יורק

"בעוד הפצצות מעל בגדד, אנחנו מנסים לשמוע משהו שעוד לא שמענו. בואו נתחיל עם אבא טוב. זה כל-כך אמיתי, אבל כל-כך עצוב. ובזמן שהכול שרוף ובוער, נתפלל עבור החפים מפשע. כי כרגע אין בזה היגיון...

"בואו נדבר על עזה, בואו נדבר על ישראל. עכשיו זה אמיתי, עכשיו זה אמיתי, בואו נדבר על ניגריה... הנשמות שלנו מאוחדות, כך שנוכל לאהוב אחד את השני".

את מילות השיר הנ"ל, ששמו "אנחנו כאן", שרו אמש (מוצ"ש) יחדיו הזמרת אלישיה קיז, עידן רייכל והמוזיקאי הפלסטיני עלי עמר מרמאללה, במופע מיוחד בסנטרל פארק בניו-יורק (המופע שודר בשידור חי ברשת NBC).

"אנחנו כאן", מהרפרטואר החדש של קיז, אמנם קצת פשטני, אך המסר הוא החשוב, ואותו ניסו להעביר השלושה, לעיני מיליוני צופים ברחבי ארצות-הברית, ומול קהל אוהד שהגיע לאירוע שכולו אהבת אדם (בשם Global Citizen Festival). הקשר בין רייכל לבין קיז נוצר בשנה שעברה, עת הופיעה הזמרת בישראל. רייכל הוזמן לשיר עמה את הלהיט - Fallin, ובנוסף ביצעו השניים את שיר הנושא של אלבומו של רייכל, "ממעמקים".

בהודעה שהוציאה לתקשורת לאחר ההופעה אתמול, כתבה קיז כי ביקרה "גם בישראל וגם פלסטין. דיברתי עם הרבה אנשים משני הצדדים ואני יודעת שרוב האנשים שדיברתי איתם שם רוצים שלום. הדור שלנו רוצה בשלום. זה הדור הוותיק שרוצה מלחמות, שנלחם בזמן שאנשים וילדים סובלים. בואו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים כדי לעודד פתרון של שלום. כזה אשר מאחד מוזיקה ואמנות. שני האמנים האלה - רייכל ועמר, מייצגים את האהבה שכולנו חייבים למצוא בלבנו על מנת לרפא את הפצעים הישנים ולנוע קדימה".

עידן רייכל הגיב בדף הפייסבוק שלו, והודה כי הוא נרגש מהמעמד. רייכל: "כבר הרבה זמן אני חושב לעצמי שכשהייתי בכיתה ג' המחנכת לימדה אותנו שיר עברי אחד בשבוע וגרמה לנו להתאהב בשירה. אלה שירים שאני זוכר עד היום ומהווים את הבסיס ליצירה שלי. אני תוהה מה היה קורה לו היינו לומדים בנוסף לשירה עברית גם על תרבות ממדינות שכנות - משורר סורי, תסריטאי איראני, זמר פלסטיני, ובאותה נשימה מעניין מה היה קורה לו השכנים שלנו היו לומדים גם על התרבות שלנו...

"במהלך החודשים האחרונים אני מנגן עם מוזיקאי מרמאללה, עלי עמר. אנחנו נפגשים בעיקר בארה"ב למרות שבין הערים שלנו יש רק 40 דקות נסיעה ברכב. למרות הקושי, יחד אנחנו מנסים לבנות גשר מוזיקלי ושעל הגשר הזה ננסה לצעוד כולנו. את הגשר והחזון הזה חיבקו ואימצו מספר אמנים בינלאומיים, בניהם אלישיה קיז". לו יהי.