נחשף ב"גלובס": פסגות תיכנס כשותפה במרכזי קרסו נדל"ן

השווי הכולל הצפוי של מרכזי המסחר השכונתיים של חברת קרסו נדל"ן ביבנה, אבן יהודה, מעלה אדומים וחדרה הינו כ-240 מיליון שקל וחלקה של פסגות כ-120 מיליון שקל.

כפי שנחשף בחודש ינואר האחרון ב"גלובס", בית ההשקעות פסגות יכנס כשותף (50%) במרכזי המסחר השכונתיים של חברת קרסו נדל"ן ביבנה, אבן יהודה, מעלה אדומים וחדרה . השווי הכולל הצפוי של מרכזי המסחר הינו כ=240 מיליון שקל וחלקה של פסגות כ-120 מיליון שקל.

קרסו נדל"ן תקים בשנים הקרובות 8 מרכזי מסחר שכונתיים ברחבי הארץ. מרכזי המסחר מוקמים על ידי חברה בת בבעלות מלאה של קרסו נדל"ן בשם "קרסו מרכזים מסחריים". שטח כל מרכז כ-3,000-5,000 מ"ר בממוצע בתוספת חניונים תת קרקעיים. המרכז הראשון המצוי בבנייה ביבנה, יפתח לקהל במחצית שנת 2015.

יש לציין כי העסקה אינה כוללת מספר מרכזים מסחריים אותם כבר בונה קרסו בשותפות עם אחרים כמו בפרויקט "פסגות ירושלים" בשכונת רוממה בירושלים (כ-7,500 מ"ר) המיועד למגזר החרדי, ובמתחם "בצלאל" בתל אביב (כ-2000 מ"ר). במתחמים אלה, שטחי המסחר הם חלק מקומפלקס הכולל מאות יחידות דיור.

את העסקה הוביל בפסגות דודי דניאל, מנהל תחום הנדל"ן. פסגות ביצעה בשנים האחרונות מספר עסקאות נדל"ן כאשר המרכזיות שבהן הינן רכישת מחצית (בשיתוף עם ריט1) במגדל המילניום בתל אביב, רכישת 18% מבניין משרדים הממוקם במרכז העסקים הראשי ביוסטון יחד עם מנורה מבטחים, רכישת בית גיתם בתל אביב המושכר לקבוצת גיתם BBDO לטווח ארוך ורכישת בניין משרדים באנגליה המושכר לטווח ארוך לדויטשה בנק. כמו כן פסגות בוחנת מספר עסקאות נדל"ן נוספות באנגליה וארה"ב.

זו אינה העסקה הראשונה בין פסגות לקרסו נדל"ן. במארס 2013 פסגות רכשה מקרסו נדל"ן את מגדל קרסו במרכז העסקים של באר שבע תמורת כ-100 מיליון שקל. המגדל יימסר לפסגות בחודשים הקרובים כשכל שטחי המשרדים מושכרים למינהל הדיור הממשלתי, בחוזים ל-15-20 שנה. הפרויקט כולל קומת קרקע מסחרית בשטח כ-800 מ"ר, 3 קומות חניה ל-173 כלי רכב ו-8 קומות המיועדות למשרדים בהיקף כ-8,500 מ"ר. שטח הקרקע כ-2.1 דונם והיקף הפרויקט כ-15 אלף מ"ר.

עורכי הדין אנדרי פייר ובת אל עובדיה ממשרד ש. בירן ושות', ליוו את חברת פסגות ברכישת הזכויות בארבעה מרכזים מסחריים מחברת קרסו נדל"ן. עורכי הדין דני הרינג, אורן ארדמן וגליה טוביס ממשרד שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות' ליוו את קרסו נדל"ן בעסקה זו.