פשרה בייצוגית: "עלית הארק" תפצה צרכנים ב 1.2 מיליון שקל

זאת לאחר שלא ציינה את סכום הפיקדון בגובה 2.40 שקלים על גבי בקבוקי הארק, בניגוד לחוק הפיקדון

ערק צרפתי  / צלם: ויז'ואל
ערק צרפתי / צלם: ויז'ואל

פשרה בייצוגית: יקב הגליל יוסף גולד ובניו בע"מ יצרנית "עלית הארק" תפצה את לקוחותיה בהטבה בשווי 1,260,000 שקל בדמות כוסות משקה שיצורפו לבקבוקים - כך נקבע בהסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה, בטענה כי בניגוד לחוק לא ציינה את סכום הפיקדון בגובה של 2.40 שקלים על גבי בקבוקי הארק - סכום שהוא גבוה פי שמונה מסכום הפיקדון המינימלי העומד על 30 אגורות, ובכך הטעתה את הצרכנים שלא טרחו להשיב את מיכלי המשקה הריקים לטובת החזר הפיקדון.

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית הוגשה באמצעות עורכי הדין יעקב ג'קי בובליל ושרגא צייגר. בחברה נומק כי זה 30 שנה, עוד טרם נחקק חוק הפיקדון, היא מפעילה מנגנון איסוף וולונטרי לבקבוקי המשקה מתוצרתה לצורך שימוש חוזר, ולכן סברה כי הוראות החוק אינן חלות על הבקבוקים מתוצרתה.

עוד טענה גולד כי שיעור האיסוף של בקבוקי המשקה מתוצרתה עומד על 90%, מה שמצביע על מודעות גבוהה לדמי הפיקדון בקרב צרכני המשקה. טענת התובעים כי שיעורי האיסוף הגבוהים אינם מעידים על כך שהצרכנים עצמם הם שטרחו להשיב את הפיקדון, אלא כי מדובר על "אספנים מקצועיים שניצלו את חוסר הידיעה של ציבור הצרכנים בכל הנוגע לגובה הפיקדון על בקבוקי 'עלית הארק'".

השופט פרופ' עופר גרוסקופף אישר את הסכם הפשרה בין הצדדים. ראשית הצהירה החברה כי כבר מפברואר האחרון היא החלה לסמן את מכלי המשקה מתוצרתה כנדרש בחוק, וכי היא השקיעה כ-3.2 מיליון שקל בהחלפת תוויות בקבוקי המשקה המצויים במלאים שבשליטתה.

בנוסף, גולד התחייבה כאמור למתן הטבה לצרכני "עלית הארק" החל ב-1.1.15, בדמות כוסות שיצורפו לבקבוקים (ללא תוספת למחיר המשקה ובצירוף עלון שמפרט את סיבת התוספת לכוס).

בנוסף תשלם החברה 30 אלף שקל למבקש ו-150 אלף לבאי-הכוח המייצגים אותו. (ת"צ: 39875-05-13).