בחינות לשכת עוה"ד יכללו חלק של "ניסוח מסמכים משפטיים"

עם זאת, השאלה הנוספת במבחני הלשכה כלל לא תשפיע על הציון ■ יו"ר הוועדה הבוחנת של הלשכה, השופט יוסף אלרון: "אנו תקווה ששינוי זה יוביל להעלאת רמתם של הנבחנים ומקבלי רישיון עריכת הדין"

כשבועיים אחרי ששרת המשפטים ציפי לבני הודיעה על רפורמה רחבה בלשכת עורכי הדין, הכוללת שינוי של מבנה בחינות ההסמכה של הלשכה, הודיעה היום (ד') הוועדה הבוחנת של לשכת עורכי הדין כי החליטה לכלול בבחינות ההסמכה בכתב חלק נוסף שעניינו "ניסוח מסמכים משפטיים".

ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממועד הקיץ הקרוב של בחינות ההסמכה ללשכה (קיץ 2015). עם זאת, נציין כי השאלה הנוספת במבחני הלשכה כלל לא תשפיע על הציון.

על-פי החלטת הוועדה, הנבחן, כלומר הסטודנט למשפטים שסיים התמחות ומבקש להיות עורך דין, יענה בנוסף על שאלון רב-ברירה, הכולל 100 שאלות, על שאלה אחת מתוך 3 שאלות העוסקות בניסוח מסמכים משפטיים.

ההחלטה התקבלה בהתאם לתקנה 18ב (ג) לתקנות לשכת עורכי הדין (סדרי בחינות בדיני מדינת ישראל, באתיקה מקצועית החלה על עורכי דין זרים ובמקצועות מעשיים), התשכ"ג-1962, לפיה הוועדה רשאית לכלול בבחינה בכתב גם חלק של ניסוח מסמכים משפטיים.

בהתאם לתקנה 20 (א) לתקנות הנ"ל, בתום הבחינה בעל-פה תקבע הוועדה הבוחנת האם הנבחן עבר או נכשל, וזאת על יסוד התרשמותה מתשובות הנבחן בבחינה בעל-פה, מהמסמכים המשפטיים שניסח ובהתחשב בתוצאות בחינתו שבכתב.

הוועדה מבקשת להדגיש כי ניסוח חוזים ומסמכים משפטיים הוא בכל מקרה חלק מחומר הבחינה.

יו"ר הוועדה, השופט יוסף אלרון, נשיא בית משפט מחוזי חיפה, ציין כי לאחר שנים רבות בהן לא בוצע כל שינוי במתכונת הבחינה, אשר גררה ביקורת ציבורית רבה, סברו חברי הוועדה כי מתחייב שינוי שייעשה במסגרת הדין הקיים, בתקווה ששינוי זה יוביל להעלאת רמתם של הנבחנים ומקבלי רישיון עריכת הדין.