רשת למועצת הכבלים: אל תתנו הקלות לערוץ 24

טוענת כי קבלת דרישת ערוץ 24 להקטין את מחויבות שידור תוכני המוזיקה תפגע בתחרות בטלוויזיה המסחרית

זכיינית ערוץ 2 רשת מתנגדת למתן הקלות לערוץ 24 של הזכיינית קשת. ל"גלובס" נודע כי באחרונה נשלח מכתב מטעם רשת למועצת הכבלים והלוויין, המפקחת על ערוץ המוזיקה הייעודי, ובו טוענת רשת כי קבלת דרישות ערוץ 24 להקטין את מחויבות שידור תוכני המוזיקה מתחת ל-95% תפגע בה ותשפיע על התחרות בטלוויזיה המסחרית.

במכתב נכתב כי אם ערוץ 24 לא מצליח לעמוד בתנאי הרישיון, מוזמנת קשת להחזירו למדינה.

בערוץ 24 טוענים מזה מספר חודשים כי יש חשש מהותי שהערוץ יפסיק לשדר בחודשים הקרובים במקרה שלא תבוצע התאמה רגולטורית לשידוריו.

בקשת, המחזיקה ברוב המוחלט בערוץ, טוענים כי יחסי הכוחות בין התוכן המוזיקלי לזה שמוגדר תרבות ולייף סטייל, הם ארכאיים ואינם יכולים לקיים את הערוץ כלכלית. כיום מותר לערוץ 24 לשדר רק 5% תוכן שאינו מוזיקלי.

בקשת טוענים כי ערוצי מוזיקה בעולם התאימו את עצמם למציאות שבה רוב צריכת המוזיקה נעשית באינטרנט, והקפידו להעלות בהדרגה את כמות התוכן האחר. הרייטינג של ערוץ 24 עומד כיום על 0.5%-0.7% לנקודה, בעוד שהנתון הנדרש לשרידותו הוא 1% צפייה לכל הפחות.

אין זו הפעם הראשונה שרשת שולחת מכתב מסוג זה למועצת הכבלים. כבר לפני שנתיים שיגרה הזכיינית מכתב בעניין ערוץ 24 ואף יזמה דיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, אז בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן.

רשת טוענת וטענה אז כי קשת פוגעת בשידורי הפריים טיים שלה על-ידי הצבת תחרות בערוצי-הבת שלה - ערוץ 24, וערוץ "האח הגדול", בזמן שידוריו. מאז רשת נכנסה אף היא לעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית באמצעות השקעה בערוץ 30 דובר הערבית ובזכות קשריה העסקיים עם ערוץ 25 הים-תיכוני.

מערוץ 24 נמסר בתגובה: "אנו מעריכים את דאגת רשת לגבי עמידתנו בתנאי הרישיון. כפי שידוע למועצת הכבלים והלוויין, ערוץ 24 עומד בכל תנאיו. בהזדמנות זו אנו ממליצים לרשת להתמקד באי-עמידתה העקבית בתנאי הזיכיון, ובמקרה שאינה יכולה לעמוד בהם, שתואיל להשיב את הזיכיון למדינה".

מרשת לא נמסרה תגובה.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "המחוקק הותיר בידי מועצת הכבלים שיקול-דעת לערוך שינויים בתנאי הרישיון בהתקיים מספר תנאים, לרבות שינויים בהרגלי הצפייה ובסביבה הטכנולוגית. רגולציה אפקטיבית היא כזו המתכתבת עם שינויי הזמן והרוח. אנו בוחנים לעומק את בקשת ערוץ 24 בכל ההיבטים. לכשתסתתים בדיקתנו, נקיים דיון במועצה".