לא מחכים למדינה: עיריית כפר-סבא מקדמת דיור בר-השגה

מדובר במגרש המיועד למגורים, ברחוב יאיר רוזנבלום פינת רחוב אהוד מנור, בשטח 2.8 דונם, שעליו יוזמת העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, פרויקט בן 7 קומות מעל חניון תת-קרקעי שיכלול 43 יחידות דיור

יהודה בן חמו / צילום: איל יצהר
יהודה בן חמו / צילום: איל יצהר

המדינה מתמהמהת בקביעת תקנות לדיור בר השגה, אולם העיריות מתחילות למצוא פתרונות משלהן למצוקת הדיור. לאחר שתל אביב-יפו החלה לקדם פרויקטים על קרקע שבבעלותה או בשיתוף פעולה עם יזמים, גם עיריית כפר סבא הולכת באותה דרך. ל"גלובס" נודע כי עיריית כפר סבא מקדמת בימים אלו פרויקט דומה על קרקע שנמצאת בבעלותה בשכונה הירוקה בעיר שיכלול עשרות דירות שיימכרו בהנחה לזכאים תושבי העיר.

מדובר במגרש המיועד למגורים, ברח' יאיר רוזנבלום פינת רח' אהוד מנור, בשטח 2.8 דונם, שעליו יוזמת העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, פרויקט בן 7 קומות מעל חניון תת קרקעי שיכלול 43 יחידות דיור. כ-80% מהן ישווקו במחיר זול יותר לתושבי העיר שיעמדו בקריטריונים שקבעה העירייה. מדובר ב-36 דירות בנות 4 חדרים, בשטח 97 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, שישווקו במחיר הנמוך בכ-12% מהמחירים בפרויקטים הסמוכים, בכ-1.58 מיליון שקל. את שאר הדירות בפרויקט, שבע בסך הכול, ימכור הקבלן שייבחר במכרז לבניית הפרויקט במחיר השוק.

בכוונת העירייה לפרסם מכרז לקבלני ביצוע בתוך כחודשיים. את הקרקע קיבלה העירייה בתוכנית איחוד וחלוקה שנערכה בשכונה העבר ותוכנית הפרויקט אושרה ע"י הוועדה המקומית ביוני האחרון. המכרז שיפורסם יהיה לרכישת הקרקע, ויכלול התחייבות של הזוכה למכירת הדירות לזכאים במחיר שנקבע. את הפרויקט תכנן משרד האדריכלים ליואי דבוריינסקי.

הקריטריונים לזכאות לרכישת הדירות המוזלות קובעים כי 30 דירות יוקצו למשפחות ושש נוספות יוקצו לזכאים יחידים. כדי להגיש מועמדות לדירות המיועדות למשפחות צריך להיות זוג נשוי או ידוע בציבור, עם ילדים או ללא ילדים, או גם הורה יחיד עם ילד אחד לפחות מתחת לגיל 18. המועמדים חייבים להיות חסרי דירה ולהציג תעודת זכאות של משרד השיכון ותושבי העיר בשנתיים האחרונות. עוד תנאי קובע כי אחד מבני הזוג צריך להיות בן 25 עד 45. כל אחד מהמועמדים יצטרך להוכיח יכולת עמידה בתשלומים על הדירה. את המועמדות ניתן יהיה להגיש עד אמצע נובמבר ולאחר מכן תיערך הגרלה בין כל המועמדים.

"התפיסה העירונית שלנו קובעת כי יעשה שימוש בכל פיסת קרקע פנויה במטרה לסייע לזוגות צעירים", כך ראש העיר יהודה בן חמו, "אנחנו מחויבים למצוא פתרונות הולמים לצעירים ולזכאים ולאפשר להם להשיג דיור במחירים שפויים".