נשלח למעצר בית עורך הדין שחתום על דרישות התשלום של איקיוטק

‎לאחר שמנכ"ל איקיוטק בן אופק נעצר לפני כשבועיים, נחקר גם עורך הדין בחשד למעורבות בגניבת מיליוני שקלים מאזרחים, באמצעות חיוב שלא בהסכמתם על שירותי התוכן של החברה

חברת התוכן הדיגיטלי איקיוטק חוטפת עוד מכה מהמשטרה: כשבועיים לאחר מעצרו של מנכ"ל החברה, בן אופק, עצרו אתמול (א') חוקרי מפלג ההונאה במחוז תל-אביב את עו"ד נעם קוריס, שהיה חתום על דרישות התשלום של איקיוטק, זאת בחשד למירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה, ניהול אחזקה ושימוש במאגר מידע בלתי חוקי ושיבוש הליכי חקירה.

קוריס, בן 38 מראשון-לציון, הובא אתמול על-ידי המשטרה לבית משפט השלום בתל-אביב לדיון שחרור ממעצר בתנאים מגבילים, ונשלח ל-5 ימי מעצר-בית. בנוסף, נאסר על קוריס להגיע למשרדו למשך 15 ימים, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם עובדי המשרד, ואף הוצא צו איסור יציאה כנגדו מן הארץ.

השופטת דנה אמיר ציינה בהחלטתה כי "קיים חדשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו", וכי "קיים חשש שהחשוד ישבש הליכי חקירה".

במהלך הדיון ציין נציג המשטרה, רס"ר עופר קליין, כי חקירתו של קוריס נמצאת בראשיתה, וכי נתפסו במשרדו כ-30 קלסרים ומחשבים במהלך חיפוש שנערך שם.

בבקשה לשחרורו של קוריס בתנאים מגבילים נכתב כי "במהלך השנה האחרונה הצטברו למעלה מ-700 תלונות כנגד חשוד נוסף, הבעלים של חברות במרום אודישנים ואיקיוטק (בן אופק, א' ל"ו), המספקות שירותי תוכן בתשלום לסלולר באמצעות שליחת מסרונים.

"החל מאוגוסט 2013, החשוד (קוריס, א' ל"ו), יחד עם החשוד הנוסף (בן אופק, א' ל"ו), החל בשליחת מכתבי התראה למאות אלפי איש, בטענה כי מדובר במינויים על שירותי החברה אשר לא שילמו את מלוא חובם.

"מחומר החקירה עולה כי החשוד קשר קשר יחד עם החשוד הנוסף להוציא במירמה, תוך הצגת מצגי-שווא, מיליוני שקלים מחייבים לכאורה של חברת במרום אודישנים".

עוד צוין כי במסגרת פעילות חשודה זו, "החשוד החזיק במשרדו וביצע שימוש במאגר מידע לא חוקי בשם 'אגרון', וזאת לצורך איתור החייבים לכאורה וגביית החובות הפיקטיביים".

מאז פרצה הפרשה מתנהל מאבק ממושך באיקיוטק ובעו"ד קוריס עצמו, בין השאר באמצעות עמוד הפייסבוק של נפגעי החברה - שהקים עו"ד אופיר לב, ממובילי המאבק.

נזכיר כי לפני כשבועיים נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים מנכ"ל איקיוטק, בן אופק, אחרי שנחקר במשטרה בחשד לגניבת מיליוני שקלים מאזרחים באמצעות חיוב לקוחות שלא בהסכמתם. זאת, בהמשך לחקירת המשטרה בנושא ולהתדיינות ארוכה של הרשויות, מהכנסת ועד למשרדי המשפטים והתקשורת, סביב הפרשה.

התופעה המכונה "נפגעי איקיוטק" מוכרת היטב במשק. החברה שיגרה מאות אלפי מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לבעלי טלפון נייד - רבים מהם קטינים - בהם נטען כי הם נרשמו כביכול כדין לשירותי התוכן של איקיוטק במועדים שונים בשנים 2005-2010. במקרים רבים טענו "צרכני השירות" של החברה כי מעולם לא התקשרו עם החברה בשום הסכם, וכי לא ברור להם מדוע נשלחה אליהם הדרישה.

חרף קיומו של דיון בכנסת על שיטות ההפחדה של איקיוטק, "שיטת המצליח" שבה היא פועלת והתנהלותה הקלוקלת, עד כה בתי המשפט היו היחידים שהובילו בפועל מאבק נגד החברה וסייעו, בפסיקה אוהדת, לכל אותם צרכנים במצוקה הנתונים לאיומים אגרסיביים מצד משרדי הגבייה של החברה.

לאחרונה ניתנו מספר פסקי דין - חלקם בבתי המשפט לתביעות קטנות - נגד איקיוטק, והמגמה של בתי המשפט להגן על הצרכנים מפני החברה ממשיכה לצבור תאוצה.

לאחר סדרת ניצחונות נקודתיים בבתי משפט שונים בחודשים האחרונים, הגישה המועצה לצרכנות לאחרונה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד איקיוטק בסך 300 מיליון שקל, וייתכן כי תביעה זו תוביל להענקת סעד לקהל הנפגעים העיקרי.

כעת גם המשטרה העלתה הילוך והחלה במעצרים ובמאמצי חקירה בפרשה.

מאיקיוטק נמסר בתגובה: "עו"ד קוריס משתף פעולה באופן מלא וסומך על מערכת החוק. אנו סמוכים ובטוחים כי בסיום החקירה ינוקה שמו של עו"ד קוריס מכל רבב".