ההמלצות החמות: מניית הביומד שעשויה לזנק בכ-600%

מניית פלוריסטם זוכה לסקירה ראשונה חיובית מאוד מחברת המחקר Acceleron עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 21 דולר

מניית פלוריסטם זוכה לסקירה ראשונה חיובית מאוד מחברת המחקר Acceleron עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 21 דולר. המחיר המומלץ משקף למניית פלוריסטם פרמיה של כ-600% על המחיר הנוכחי בשוק.

המחיר הנוכחי משקף לחברת הביוטכנולוגיה הישראלית, שמפתחת מגוון טיפולים במחלות שונות באמצעות תאי גזע משיליות, שווי שוק של פחות מ-200 מיליון דולר. ב- Acceleron מציינים כי המלצת הקנייה ומחיר היעד מבוססים על מתודולוגיית הערכת שווי לפי תזרים מזומנים.

האנליסטים של חברת המחקר מציינים מספר גורמים שלדעתם מצדיקים את ההמלצה החמה:

■ פלוריסטם מפתחת כיום תאי ה-PLX בעבור 12 התוויות שונות המצויות בשלבי פיתוח שונים, מניסויים פרה-קליניים ועד ניסויים בשלב II, ברחבי העולם. סה"כ השוק הפוטנציאלי של 12 ההתוויות של פלוריסטם נאמד ב-27.5 מיליארד דולר.

■ מתודולוגיית גידול התאים התלת ממדית של פלוריסטם ומתקן הייצור שהקימה החברה שווה ערך, על פי ההערכות, לתפוקה שנתית של כמיליארד דולר. מה שמבדל את פלוריסטם מכל שאר החברות הפועלות בשוק הריפוי התאי ונותן לחברה יתרון משמעותי בשוק.

■ הסכם המסחור העולמי בבלעדיות למסחור תאי PLX לטיפול בלחץ דם ריאתי (PAH), שעליו חתמה פלוריסטם עם חברת יונייטד ת'ראפיוטיקס (סימול: UTHR) מזרים לחברה מעל ל-55 מיליון דולר. הסכם זה פונה לשוק פוטנציאלי בהיקף של 3.3 מיליארד דולר. אם פלוריסטם תתפוס רק 1% מהשוק - התוויה זו בלבד עשויה לתרום כ-30 מיליון דולר בשנה להכנסותיה.

■ הסכם המסחור שנחתם עם חברת צ'ה הדרום קוריאנית על תאי PLX לטיפול במחלות טרשת במערכת הדם הפריפריאלית (PAD), הסכם הכולל גם מיזם משותף ביחס של 50/50, במסגרתו צ'ה תישא בכל העלויות של הניסויים הקליניים ותתחלק ברווח העתידי עם פלוריסטם.

■ ארגון הבריאות הלאומי בארה"ב יחד עם פלוריסטם עובדים על פיתוח תוכנית לשימוש בתאי PLX בטיפול בסינדרום הקרינה האקוטי (ARS).

מנגד מציינים האנליסטים שני גורמים מרכזיים שעלולים להוות גורמי סיכון להערכת השווי שלהם:

■ כרגע, לפלוריסטם עדיין אין מוצרים שיוצרים הכנסות מסחריות, למרות שיש לה שני הסכמי מסחור, אשר אחד מהם כבר מזרים כספי מקדמות לקופת החברה.

■ ניסויים קליניים גדולים יותר ובשלבים מתקדמים יותר עלולים שלא להניב תוצאות משביעות רצון כפי שהיו התוצאות בניסויים הפרה-קליניים ובניסויים בשלבים מוקדמים יותר.

בשורה התחתונה, עם מספר תכניות קליניות שמתקדמות כרגע, מצפים החוקרים כי פלוריסטם תגיע לתוצאות קליניות שיהוו טריגר לעוד תשלומים על פי אבני דרך שיועברו לחברה משותפותיה, חברות הפארמה הגדולות. בהנחה שכל אחת מההתוויות שמפתחת החברה יגיעו לשיעור של 1% מהשוק הפוטנציאלי, מצפים באקסלרון שהרווח למניה של פלוריסטם יסתכם ב-40 סנט למניה ב-2017 וב-1.25 דולר בשנת 2018. ההערכה זו מבוססת על מכפיל רווח של 25 ושיעור היוון של 15%. מחיר היעד שניתן למניה נגזר מהיוון הרווחים העתידים.