הסכם קיבוצי ב"ידיעות אחרונות": תקופת מבחן לפני פיטורים

ההסכם - הכולל את עובדי העיתון, המוסף "כלכליסט" ומגזין "לאשה" - קובע מנגנון מיוחד לפיו כל עיתונאי המועמד לפיטורים יזכה לתקופת מבחן של 3 חודשים

בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי
בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי

קבוצת "ידיעות אחרונות" חתמה על הסכם קיבוצי עם עובדי העיתון היומי, המוסף "כלכליסט" ומגזין "לאשה".

ההסכם שנחתם מול ארגון העיתונאים והוועד היציג של העיתון, קבע כי בתמורה להמשך הקיצוץ שהחל בשנת 2012 לא יהיו פיטורי צמצום לכל תקופת ההסכם, שאורכה 3 חודשים. לאחריה, לנציגות העיתונאים תהיה האופציה להאריך תקופה זו ב-3 חודשים נוספים.

לגבי פיטורים בשל אי-התאמה או תפקוד לקוי, הוקם מנגנון מיוחד לפיו כל עיתונאי המועמד לפיטורים יזכה לתקופת מבחן של 3 חודשים בה יוכל לתקן את ליקוייו. רק אם הליקויים לא תוקנו, תוכל ההנהלה להזמין אותו לשימוע. לפני קבלת החלטה סופית על הפיטורים ההנהלה תהיה מחויבת לדון על כך עם הוועד.

עובד שיודיע בתקופת ההסכם על התפטרותו בשל קיצוץ השכר, יהיה זכאי לקבל את זכויותיו בדין מפוטר. כמו כן, כל עיתונאי יקבל 3 ימי חופשה נוספים לניצול בתקופת ההסכם.

בתוך כך, הנהלת "ידיעות אחרונות" התחייבה לפתוח באופן מיידי במשא-ומתן להסכם קיבוצי רחב, שיסדיר נושאים נוספים וייחתם בחצי שנה הקרובה. כאות לרצינות הכוונות התחייבו הצדדים לקיים פגישת משא-ומתן אחת לשבוע.

את ארגון העיתונאים ליוו עורכי הדין אמיר בשה ומורן סבוראי ממשרד בני כהן ושות'. את הנהלת "ידיעות" ליוו עורכי הדין אריאל שמר ואשר סלע ממשרד אריאל שמר.

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, מסר כי "ההסכם הזה הוא צעד חשוב בתהליך ארוך של יצירת יחסי עבודה הוגנים ומכבדים ב'ידיעות אחרונות' ובענף העיתונות בכלל. מנגנון הפיטורים התקדימי לא רק מחזק את הביטחון התעסוקתי, אלא גם מחזק את החופש המקצועי של העיתונאים".

מוועד העיתונאים ב"ידיעות אחרונות", "כלכליסט" ו"לאשה" נמסר: "חשוב להדגיש כי קבוצת 'ידיעות אחרונות' היא המקום שאנחנו מתפרנסים בו. אנחנו רוצים שהמקום ישגשג ויצמח. אין פה יריבות; ככל שהמקום הזה יעבוד טוב יותר ויפרח - זה יתבטא במשכורת של כולנו".

מ"ידיעות אחרונות" טרם נמסרה תגובה.