תגובות באופוזיציה על התקציב: "לפיד פשוט עובד עלינו"

יו"ר מרצ: "הממשלה אישרה ביודעין תקציב כוזב שהיא יודעת שלא תוכל לעמוד בו" ■ מפלגת העבודה: "המשך החלשת מעמד הביניים והשכבות המוחלשות"

"הממשלה אישרה ביודעין תקציב כוזב שהיא יודעת שלא תוכל לעמוד בו", כך אמרה היום (ד') יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בתגובה לתקציב 2015 שאושר אתמול.

"דבריה של נגידת בנק ישראל, שלפיהם הממשלה לא תעמוד ביעד הגירעון, מאששים את מה שהיה ברור מרגע פרסום התקציב - לפיד פשוט עובד עלינו. הצעת התקציב של לפיד עמוסה בפעלולים פיננסיים שמטרתם לשרת את הספין של נתניהו ולפיד, שלפיו ניתן גם לשפוך תוספות ענק של מיליארדים לתקציב הביטחון וגם לא לגרום לפגיעה עמוקה וקשה בשירותים החברתיים בישראל".

לדברי יו"ר מרצ, "הממשלה אישרה אתמול ביודעין תקציב גרוע ונטול בשורה, שהיא יודעת מראש שלא תוכל לעמוד בו. התקציב מבטיח שההוצאה האזרחית תמשיך להתכווץ, אי השיוויון ימשיך לגדול והמשפחות הצעירות ימשיכו לקרוס תחת הנטל הכלכלי".

גלאון מוסיפה: "הממשלה יודעת ואינה מספרת לנו שכדי לעמוד ביעד הגירעון היא תהיה חייבת לבצע קיצוץ רוחבי נוסף בשירותים החברתיים, שיצטרף בהמשך השנה לשורת הצעדים התקציביים שפוגעים בצעירים ובשכבות המוחלשות".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה על אישור התקציב אתמול בלילה: "הממשלה החליטה להמשיך בהכתשה של מעמד הביניים והשכבות המוחלשות. גם בשנת 2015 אזרחי ישראל ימשיכו לתת הרבה, לעבוד קשה, לשלם ביוקר ולקבל מעט. נתניהו ולפיד חיים ביקום מקביל, שבו מערכת הבריאות הציבורית מלבלבת, הכיתות בבתי הספר מרווחות והפערים החברתיים לא קיימים, אחרת אי אפשר להסביר את החוצפה שבהצגת התקציב הזה כתקציב חברתי".