הגרלת כרטיסים למשחקי חוץ: כך עושות את זה מכבי חיפה וברצלונה

1,200 אוהדים ירוקים זכו בהגרלה לרכישת כרטיסים למשחק מול מכבי ת"א בבלומפילד; רק 340 קטאלונים ילוו את קבוצתם לקלאסיקו מול ריאל

אוהדי מכבי חיפה / צלם: שלומי יוסף
אוהדי מכבי חיפה / צלם: שלומי יוסף

כ-1,200 אוהדי מכבי חיפה קיבלו אתמול (א') למייל שלהם הודעה המבשרת על זכותם לרכוש כרטיס למשחק החוץ של הקבוצה בשבוע הבא בבלומפילד, במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל, מול האלופה מכבי ת"א. כיוון שהביקוש גבוה משמעותית מההיצע - ערכו הירוקים הגרלה בין בעלי המנויים שלהם לעונת המשחקים הנוכחית - רק אלו מבין המנויים שנרשמו מראש להגרלה זאת - על הזכות לקנות את הכרטיסים.

למרות שבירת שיא המנויים, עם קרוב ל-17 אלף אוהדים שהבטיחו את מקומם לאורך כל העונה באצטדיון החדש סמי עופר - רק כמה אלפים בודדים מביניהם נרשמו להגרלה.

מלבד אותם 1,200 ששמם עלה בהגרלה, כ-300 כרטיסים נוספים שריינה מכבי חיפה לאוהדיה שרכשו "מנוי חוץ" - המבטיח את מקומם במשחקים שכאלו ללא הגרלות. אוהדי חיפה ימוקמו בשערים 4-5 באצטדיון בלומפילד, כשאת יתר היציעים ימלאו המנויים של המארחת מכבי ת"א.

ומה קורה במקומות אחרים? ב-25 באוקטובר יערך בסנטיאגו ברנבאו המשחק הגדול ביותר כנראה שיש לכדורגל העולמי להציע: ריאל מדריד-ברצלונה. על-פי תקנות הליגה הספרדית, קבוצות הבית לא מחויבות להקצות כמות מסוימת של כרטיסים לאוהדי הקבוצה היריבה, על-אף שבדרך כלל הן כן עושות זאת, מתוך מחווה של רצון טוב.

הפעם, התחייבו ה"בלאנקוס" להעביר ליריבה הגדולה שלהם מקטאלוניה 340 כרטיסים (0.39% בלבד מתכולת המגרש הביתי של אלופת אירופה, שמכיל 85,464 מושבים). יש לציין כי אוהדי בארסה לא ממש הסתערו על הכרטיסים וההזדמנות לצפות מקרוב בהופעת הבכורה של לואיס סוארז בקבוצה: רק 3,798 "סוסיוס" (חברי מועדון) נרשמו להגרלה שערכה הקבוצה על הזכות לרכוש את הכרטיסים המדוברים.

יש לציין כי לא מדובר בתופעה חריגה בכדורגל הספרדי, שם התלוות לקבוצות למשחקי חוץ אינה נהוגה. גם המרחק הגדול בין ברצלונה למדריד (כשש שעות נסיעה ברכב) משפיע במקרה הזה.