הדולר לא עוצר: טיפס עוד 0.4% ל-3.737 ש'; האירו עלה

FXCM ישראל: ירידה מתחת ל-3.7 שקלים עשויה להאיץ את הירידה מטה. מנגד, רמת ההתנגדות המשמעותית הבאה היא 3.75 שקלים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

הדולר לא עוצר וממשיך להתבסס מעל 3.7 שקלים: המטבע האמריקאי טיפס היום (ב') ב-0.4% ל-3.737 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.3% ל-4.733 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום כי "הדולר-שקל לא עוצר, ומשלים שבוע עשירי ברציפות של עלייה, כאשר במהלך השבוע שעבר טיפס הצמד לשיא של 3.738, הרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2013. לעומת זאת, בעולם, מדד הדולר קטע רצף של 13 שבועות רצופות של עלייה וחתם שבוע שלילי ראשון מאז יולי. בהחלט ייתכן שהנעילה השלילית של הדולר בעולם מאותתת על תחילתו של תיקון מתבקש של המטבע האמריקאי, מה שיגרור גם את הדולר-שקל לתיקון דומה.

"שום נכס לא יכול לטפס ללא הפסקה זמן ממושך כל כך. הטיפוס הרצוף והמרשים של הדולר מבטא את השינוי המהותי במגמה של הדולר בעולם ב-2014, והמהלך הזה אמור להימשך גם ב-2015, בשעה שהבנק הפדרלי מתחיל להעלות ריבית ולאור תחזית הצמיחה הטובה בארצות הברית לעומת שווקים אחרים. ואולם, אנו צפויים במוקדם או במאוחר לראות 'נורמליזציה' בתנועה של הדולר, כלומר עלייה מתונה המלוות בתיקונים לאורך הדרך".

לסיכום, ב-FXCM ישראל מסבירים כי "אם נראה את המשך התיקון של הדולר בעולם, הדבר צפוי לגרור גם את הדולר-שקל מטה. ירידה מתחת ל-3.7 שקלים עשויה להאיץ את הירידה מטה. מנגד, רמת ההתנגדות המשמעותית הבאה היא 3.75 שקלים".