אלה הדברים הכי חשובים שקורים היום בעולם

היום יוכרז הזוכה בפרס נובל לכלכלה ■ מאות אנשי ביטחון ניסו לפרוץ את המחסומים שהציבו המפגינים הפרו דמוקרטים בהונג-קונג ■ אתמול נחשף כי אדם נוסף בארה"ב נדבק במחלת האבולה

אבולה / צילום: רויטרס
אבולה / צילום: רויטרס

מחלת האבולה ממשיכה לעורר בהלה, המהומות בהונג-קונג נמשכות, כולם ממתינים להכרזה על הזוכה בפרס נובל לכלכלה. אלה רק חלק מהדברים החשובים שכדאי לכם לדעת היום.

אבולה - רשויות הבריאות בארה"ב חוששות מאוד מהתפשטות המחלה המסוכנת, לאחר שאתמול נודע כי אדם נוסף במדינה נדבק במחלת האבולה. מדובר באיש צוות רפואי בבית חולים בטקסס, שאובחן כנושא את הנגיף לאחר שטיפל בחולה באבולה בבית החולים.

קרן המטבע משנה כיוון - אתמול קראה קרן המטבע הבינלאומית למנהיגי העולם לא לקצץ בתקציבים אלא דווקא להרחיבם. זאת, אחרי שנות דור שבהן קראה קרן המטבע באדיקות להישמר מגרעונות תקציביים.

המהומות בהנוג-קונג - מאות אנשי ביטחון ומשטרה ניסו לפרוץ היום את המחסומים שהציבו אלפי המפגינים הפרו דמוקרטים שמפגינים זה השבוע השלישי ברציפות. בינתיים, הממשל בסין מסרב להתגמש והודיע אתמול כי לא יכנה לדרישות המפגינים.

חשש מהאטה כלכלית - הבורסות באסיה ננעלו בירידות אך הבורסות באירופה עברו להיסחר לפי שעה בעליות וכך גם החוזים העתידיים בוול סטריט. זאת לאחר הירידות החדות שנרשמו בשווקים בסוף השבוע בעקבות החשש הגובר מפני האטה משמעותית בכלכלה הגלובלית.

■ עויינות בין דראגי לווידמן - חילוקי דעות חריפים בין יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי ונשיא הבנק המרכזי הגרמני ינס ווידמן. האחרון הודיע כי הוא מתנגד בנחרצות לרעיון שהציע דראגי להרחיב באופן אגרסיבי את המאזן של ה-ECB בעוד 1.3 טריליון אירו.

היום יוכרז הזוכה בפרס נובל לכלכלה.

אוסטרליה נגד רוסיה - ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הודיע כי הוא יתעמת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשל הפלת מטוס מלזי ע"י הכוחות הפרו רוסים באוקראינה לפני כחודשיים.

■ בית המשפט בדרום אפריקה יגזור היום את עונשו של אוסקר פיסטוריוס, האצן קטוע הרגליים שמואשם ברצח חברתו.