הטיפ היומי: אג"ח דולרית מיפן שמניבה יותר מ-4% בשנה

לאומי שוקי הון ממליץ לקנות את האג"ח הדולרית של סופטבנק לשנת 2020

חברת הטלקום היפנית Softbank  / צילום: בלומברג
חברת הטלקום היפנית Softbank / צילום: בלומברג

חברת הטלקום היפנית Softbank נסחרת בבורסה בטוקיו בשווי 8.5 טריליון ין (80 מיליארד דולר). אנו ממליצים על האג"ח הדולרית של סופטבנק לשנת 2020.

סופטבנק מחזיקה בכ-32.4% ממניות חברת האינטרנט עליבאבא, שהונפקה לאחרונה בוול סטריט. שווי ההחזקה המוערך (ברוטו) הוא 68.7 מיליארד דולר. זו כרית ביטחון משמעותית ביותר, שיכולה לשמש את סופטבנק במקרה שתצטרך מזומנים.

סופטבנק היא חברת הטלקום הגדולה ביפן במונחי שווי שוק ובמונחי מכירות. עסקי החברה כוללים שירותי מובייל, קווים נייחים, מסחר באינטרנט, שירותי טכנולוגיה, תשתיות פס רחב וכדומה.

לפני כשנה השלימה החברה את רכישתה של חברת הטלקום ספרינט בארה"ב (79.9%) תמורת 21.6 מיליארד דולר, וכעת יש לה שתי זרועות עיקריות - יפן (57.4% מההכנסות) וארה"ב (40.2%). ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של ספרינט עשה תפנית חיובית ב-2013, והמומנטום החיובי צפוי להימשך בעקבות השקעות בשדרוג רשתות החברה בשנתיים הקרובות.

רכישת ספרינט תגדיל את המינוף בסופטבנק ליחס חוב ל-EBITDA של 4.2 בשנה הבאה, אך ב-2016 יחסי המינוף צפויים לשוב ולרדת בקצב מהיר. לסופטבנק קופת מזומנים עשירה עם 18.8 מיליארד דולר (לפני הנפקת עליבאבא). יחסי הכיסוי הורעו בשל רכישת ספרינט, עם יחס חוב נטו להון של 3.6. עם זאת, לסופטבנק יש ניסיון עשיר ברכישות גם בסדר גודל משמעותי, ולאחריהן הפחתת מינוף.

לחברה יש תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת, ונכסים רבים שאותם תוכל להמיר למזומן במקרה הצורך, ביניהם מניות עליבאבא, Yahoo! Japan, וגונגוהו (חברת מדיה ובידור יפנית).

האג"ח (USJ75963AU23) שהונפקה באפריל 2013 היא מסוג Sr Unsecured. האג"ח משלמת קופון של 4.5% המחולק חצי-שנתית, ומדורגת Ba1 ו-BB פלוס על-ידי מודי'ס ו-S&P, בהתאמה. האג"ח נסחרת בתשואה של 4.2% ובמרווח של 259 נ"ב מעל העקום הממשלתי. המלצתנו על האג"ח היא קנייה.

* נכתב ע"י רוני יונסיאן, מנהל מחקר ני"ע זרים, לאומי שוקי הון