גאדג'טים: שעון חכם של סוני - נחמד, אבל אין סיבה לקנות

ה-SmartWatch 2 הוא שעון נחמד, אבל כאשר מעבר לפינה מתוכננת השקתו של סמארט וואץ' 3 בארץ עם מערכת ההפעלה אנדרואיד Wear של גוגל, אנחנו לא רואים סיבה לרכוש אותו

שעונים חכמים הם קטגוריה שמעסיקה רבות את יצרניות הסמארטפונים. לפני יותר מחצי שנה השיקה סוני באירופה את ה-SmartWatch 2, כאשר בחודש שעבר הוא גם הגיע לישראל. האיחור הרב בהשקה נבע מבעיות גיור לעברית. למרות שסוני כבר החלה במכירתו של הסמארט וואץ' 3 בעולם, לא היה בעיה ליבואן המקומי לגבות עבור הדגם הנוכחי תג מחיר גבוה של 1,000 שקל (הדגם החדש יותר עדיין לא נמכר בישראל).

ממשק: סוני משתמשת בסמארט וואץ' 2 בממשק משלה, כאשר רק בדגם 3 היא עברה למערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד Wear. מדובר בחסרון גדול, כי זה אומר שמבחינת פיתוח אפליקציות, השעון הזה כבר לא יעניין יותר מדי את המפתחים.

סוני שבנתה ממשק נחמד לשעון שלה שכחה להוסיף תמיכה פנימית בחיווי על הודעות מאפליקציית וואטס אפ. נכון שיש פתרונות חינמיים או בתשלום לפתירת הבעיה הזו, אבל לא תמיד הם טובים ומדובר בסופו של דבר בשירות הודעות בסיסי שדרש התייחסות של סוני אליו. כמו כן, גם לא תמצאו תמיכה פנימית של סוני בהודעות Hangouts של גוגל וגם כאן הדבר דורש אפליקציה חיצונית על-ידי מפתחי צד שלישי.

הסמארט וואץ' 2 מאפשר חיווי על שיחות וניתוק שלהן, שליטה בנגן המוזיקה של הטלפון, קריאת מסרונים ומענה אוטומטי אליהם באמצעות הודעות גנריות באנגלית, למשל, "איפה אתה?" או "מצטער, אני בפגישה". לא ברור למה סוני ששילבה תמיכה בעברית, כבר לא טרחה לגייר את הממשק או ההודעות הללו. מעבר לזה, יש תמיכה באפליקציות ריצה כמו Endomondo.

יש גם שעון מעורר, אפליקציית לוח שנה שעובדת רע עם עברית וגם פייסבוק. יכולת מדידת הצעדים של השעון עובדת בצורה גרועה, כי היא משתמשת בחיישנים של הסמארטפון. כך שבזמן שלא מחזיקים את הסמארטפון בכיס, מדידת הצעדים לא פעילה. חשוב לציין, שהסמארט וואץ' 2 מתחבר לרוב הסמארטפונים מבוססי האנדרואיד.

עיצוב: הסמארט וואץ' הוא שעון יפה, אומנם הוא לא נראה כמו הדגמים של מוטורולה או LG עם מסך עגול, אבל יש לו בהחלט מראה אלגנטי ופחות פלסטיקי מהדור הקודם. סוני הוסיפה כפתורי מגע מתחת למסך, שמאפשרים לחזור לעמוד הבית או לעבור תפריט אחד אחורה. השעון גם עמיד למים.

מסך: המסך מגיע בגודל של 1.6 אינץ' ברזולוציה של 220 על 176 פיקסלים. התוצאה בינונית אבל מספקת. דבר נחמד בשעון, שהוא מציג באופן קבוע את השעה באמצעות חיווי ללא תאורה. כך שלא צריך ללחוץ על המסך בשביל לדעת את השעה. כמו כן, ניתן לעבוד עם השעון גם תחת אור שמש ישיר.

סוללה: בניגוד לסמארט וואץ' הראשון שדרש שימוש במטען ייעודי, כאן סוני כבר עברה לטעינה באמצעות חיבור מיקרו USB, המאפשר את פעולת הטעינה בצורה פשוטה. הסוללה עצמה מחזיקה כיומיים של שימוש.

בשורה התחתונה, הסמארט וואץ' 2 הוא שעון נחמד, אבל כאשר מעבר לפינה מתוכננת השקתו של סמארט וואץ' 3 בארץ עם מערכת ההפעלה - אנדרואיד Wear של גוגל, אנחנו לא רואים סיבה לרכוש אותו.

מחיר: 1,000 שקל.

ציון: 7.