דיווח: "הרוגים ישראלים במפולת שלגים בנפאל"

אסון ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה: רשת BBC מדווחת כי לפחות 12 בני אדם, מתוכם כמה ישראלים, נהרגו במפולת שלגים ■ 4 ישראלים נוספים חולצו

טרק האנאפורנה בנפאל / צילום: שאטרסטוק
טרק האנאפורנה בנפאל / צילום: שאטרסטוק

אסון בהימלאיה: רשת BBC מדווחת כי כמה ישראלים נהרגו היום (ד') במפולת שלגים ברכס האנאפורנה שבנפאל. לדיווח טרם התקבל אישור רשמי בישראל וגורמים במשרד החוץ מסרו כי "התקבל מידע שלפיו ייתכן שישנה מעורבות של ישראלים באירוע". עם זאת, נמסר כי "הנושא עדיין נמצא בבדיקה".

על פי הדיווח ברשת הבריטית שלושה אזרחים פולנים, תשעה נפאלים ואזרח וייטנאמי נספו גם הם באסון. קצין בכיר במשטרה המקומית אמר כי הכוחות הצליחו לחלץ בנוסף שמונה מטיילים, בהם ארבעה ישראלים וארבעה פולנים.

"השלג לא הפסיק לרדת באזור בשלושת הימים האחרונים", סיפר אבי, מנהל סניף של חברת התיירות פליי-איסט בנפאל. "תנאי מזג האוויר הפכו קשים יותר בעקבות סופה שהגיעה ממזרח הודו, והשלג נערם לגובה של יותר משני מטרים. באירוע הזה נהרגו 12 מטיילים, בהם 3 ישראלים. הצבא פינה את גופותיהם".

25 מטיילים ישראלים נוספים פונו מהמקום ללא פגע, 100 מקומיים אחרים הוכרזו לפי שעה נעדרים. על פי הדיווחים, משלחת חילוץ מוסקת פועלת כעת באזור בניסיון לאתר ניצולים נוספים. בין המחלצים שפועלים כעת באזור הר אוורסט נמצא גם המטפס הישראלי נדב בן יהודה.

מנתוני הרשויות במדינה עולה כי בשעה שמפולת השלגים אירעה 168 מטיילים היו בדרכם ל"טורונג לה" - נקודת השיא של מסלול הצעידה בהר, הנמצאת בגובה של 5,416 מטרים.

"נלכדו בשלג עד שהוא כיסה אותם לחלוטין"

"מזג האוויר אמור היה להיות נוח, אבל סופה שהגיעה ממזרח הודו חדרה לאזור נפאל והפתיעה את המטיילים", סיפר שליח חב"ד בקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ לחדשות 2 Online. "בכל האזור החלו לרדת כמויות אדירות של שלג, שנערם תוך דקות ספורות לגובה של כמטר וחצי. חלק מהמטיילים הצליחו לתפוס מחסה ברגעים הראשונים, אבל האחרים נלכדו בשלג עד שהוא כיסה אותם לחלוטין".

מפקד פעולות החילוץ אמר כי "איבדנו קשר עם מרבית המטיילים בשל תנאי מזג האוויר הקשים, אך מהמידע שקיבלנו מרבית המטיילים עושים את דרכם חזרה מן ההר ושלומם טוב. אנשי צבא שהיו באימונים בהר הצליחו להוביל בבטחה את המטיילים לעיר הקרובה".