ארסנל רכשה חברת סטטיסטיקה ב-2.16 מיליון ליש"ט

המועדון הלונדוני מנסה לשפר את הביצועים הספורטיביים באמצעות שימוש במאגרי נתונים ■ החברה StatDNA נחשבת ל"מהפכנית" בענף הכדורגל

מסוט אוזיל כוכב ארסנל / צילום: רויטרס
מסוט אוזיל כוכב ארסנל / צילום: רויטרס

לא מעט ביקורת נשמעת בשנים האחרונות על מדיניות הרכש הקמוצה יחסית של ארסנל. בינתיים מתברר שהמועדון הלונדוני, שעסוק בין היתר גם בפעילות נדל"ן, משקיע ברכישות ספורטיביות קצת יוצאות דופן: "הגרדיאן" מפרסם כי "התותחנים" השקיעו 2.165 מיליון ליש"ט ברכישת חברת הסטטיסטיקה StatDNA.

מדובר בחברה שבסיסה בארה"ב, ונחשבת "מהפכנית" בתחום המידע והסטטיסטיקה בענף הכדורגל.

ה"גרדיאן" מציין כי מנכ"ל ארסנל, איבן גאזידיס, רמז שמדובר בחברה שתשחק תפקיד משמעתי מאוד בעתיד הקרוב בכדורגל. לפי גאזידיס, החברה מתמחה בניתוח נתונים בענף הכדורגל ו"תהיה קריטית עבור המעמד התחרותי של ארסנל". החברה אמורה לסייע לארסנל בסקאוטינג, בהכנות למשחקים, בניתוח משחקים לאחר סיומם, ובפיתוח מגמות טקטיות.

המהלך הוא חלק מהאג'נדה של בעל השליטה במועדון, סטן קרונקי האמריקאי, שדוגל בגישת השימוש בסטטיסטיקה עליה נשענות קבוצות רבות בספורט בארה"ב. קרונקי אמר בעבר כי הוא מאמין גדול בשיטת ה"מאניבול" המפורסמת שהנהיג איש הבייסבול בילי בין בקבוצת אוקלנד אתלטיקס.

בינתיים, אגב, נדמה שארסנל זקוקה לכל סיוע מקצועי אפשרי שכזה: המועדון ממשיך להציג דוחות פיננסיים מזהירים, אבל רחוק מלרשום הצלחות גדולות על המגרש. גם את העונה הנוכחית פתחה הקבוצה בצורה לא טובה: אחרי שמונה מחזורים היא מדורגת במקום השישי בלבד בפרמיירליג, מרחק 11 נקודות מהמוליכה צ'לסי, כשבמאזנה שני ניצחונות בלבד.