יחימוביץ': רואים בדיוק אצל מי עמית לנג עובד

ח"כ יחימוביץ' תוקפת את ההקלות לכיל בדוח ששינסקי 2 ■ "עמית לנג אומר בראיון ל'גלובס' שהוא יילחם בששינסקי - זה מראה לכם בדיוק אצל מי הוא עובד"

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) תוקפת היום (ב') את ההקלות הצפויות לכיל בדוח הסופי של ועדת ששינסקי 2 ותוקפת את מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג שהתייצב לצד כיל בראיון ל"גלובס" בשבוע שעבר. לנג יגיש גם עמדת מיעוט בוועדת ששינסקי 2 כיוון שהוא סבור שההמלצות קיצוניות מדי נגד כיל.

"לאיפה בדיוק הם יקחו את האשלג?", אמרה יחימוביץ' בראיון לגל"צ בהתייחסה לאיומים של כיל להפסיק השקעות ולהעביר פעילות לחו"ל. "מה, הוא מיוצר במעבדות של משפחת עופר? הם הרי לא פיתחו כלום ולא עשו כלום ולא צריכים לעבוד כ"כ קשה כדי לכרות את האשלג. בעצם הם אפילו לא כורים את האשלג - הם שולים אותו מים המלח. כל השיח הזה של 'אוי ואבוי הם יעזבו את ישראל'... נו באמת".

יחימוביץ' לא חסכה שבטה משר האוצר יאיר לפיד וטוענת כי הוועדה שהקים - ועדת ששינסקי 2 - רק בזבזה זמן: "החוק אפשר לשר האוצר לגבות כבר אז 15% תמלוגים והוא השאיר את ה-3% העלובים האלה והקים ועדה שדנה בזה כמעט שנה. מעניין, על הקיצוצים בחינוך ובשירותים חברתיים לא מקימים ועדות ולא שומעים אף אחד".

יחימוביץ' התייצבה לצד פרופ' איתן ששינסקי ותקפה בחריפות את לנג: "אני לא רוצה להאשים את פרופ' איתן ששינסקי. אני חושבת שהוא אדם אמיץ. הוא מסתכל על החברה הישראלית אבל אי אפשר לצפות ממנו שיילחם בכל המערכת. אם אנחנו שומעים את מנכ"ל משרד הכלכלה אומר בראיון ל'גלובס' שהוא יילחם בהמלצות ששינסקי ומצידו שכל היחימוביצ'ים יקרעו אותו - אז רואים בשביל מי הוא עובד".

לדברי יחימוביץ', "הנתונים האמיתיים על הרווחיות של כיל סודיים ולא מונחים על השולחן. אנחנו לא יודעים כמה באמת הם משלמים. הייתי רוצה לראות את אותו אורך רוח שמופגן כלפי כיל, מופגן כלפי החלשים בחברה שלנו".

כיל מסרה בתגובה כי "שר האוצר יקבל היום לידיו דוח בעל השלכות שליליות על עתיד הנגב והתעשייה והמסחר והתעסוקה... הוועדה לא דנה בכל ההיבטים הרלוונטיים... אנו מקווים שהרגישות החברתית וההיגיון הבריא ייבחנו לפני שהן יאומצו על עיוור".

יחימוביץ' שמעה את הדברים והוסיפה: "רגישות חברתית אומר מי שמשלם שכר של 1.7 מיליון דולר למנכ"ל. זה שכר מושחת של מי שמתעשר על חשבון אזרחי מדינת ישראל".