עוד ענקית נכנסת לתחום: מיקרוסופט תשיק בקרוב שעון חכם

השעון יעקוב אחרי קצב הלב של המשתמשים ויצויד בסוללה שאמורה להספיק למשך יותר מיומיים

סאטיה נאדלה / צילום: בלומברג
סאטיה נאדלה / צילום: בלומברג

ענקית הטכנלוגיה מיקרוסופט צפויה להצטרף בקרוב לתחום החם של מיחשוב לביש. החברה אמורה להשיק שעון חכם שיעקוב אחרי קצב הלב של המשתמשים. השעון החדש יצויד בסוללה שאמורה להספיק למשך יותר מיומיים.

העובדה הזו צפויה להעניק למוצר יתרון בהשוואה לשעון החכם מדגם Gear של סמסונג, שאותו יש צורך להטעין פעמיים ביום, בהתאם לשימוש. השעון החדש יגיע לחנויות זמן קצר לאחר ההשקה, בניסיון לרכב על קדחת השופינג של עונת החגים.

אפל, שהשיקה שעון לביש לפני כחודש, לא תצליח כנראה להביא את המוצר שלה לשוק בחודשים הקרובים והוא יגיע למדפים רק ב-2015.

בעבר פורסם כי מיקרוסופט מפתחת שעון חכם שיעשה שימוש בטכנולוגיית זיהוי המחוות - קינקט. עוד פורסם כי ניתן יהיה לסנכרן את השעון עם מכשירים שמבוססים על מערכות ההפעלה של אפל ושל גוגל וכמובן עם מערכת ההפעלה חלונות. עדיין לא ידוע איזה שם תעניק מיקרוסופט למוצר וכמה הוא יעלה.

ההשקה הצפויה היא המהלך המשמעותי הראשון של מיקרוסופט בקטגוריה הזו, תחת הנהגתו של סאטיה נאדלה שמונה לנהל את החברה בחודש פברואר השנה. התחום של מיחשוב לבש עדיין נמצא בחיתוליו מבחינה מסחרית, אך הוא עשוי לגלגל כ-7.1 מיליארד דולר כבר ב-2015.

התאמת המוצר למספר פלטפורמות עולה בקנה אחד עם נסיונו של נאדלה להפוך את המוצרים של מיקרוסופט לזמינים "בכל הפלטפורמות". במסגרת זו, הוא השיק בחודש מארס גירסה של אופיס שתואמת לאייפד. בכך הוא מתרחק מהחזון של קודמו בתפקיד, סטיב באלמר, שדגל בהתבססות על פלטפורמת חלונות ותו לא.

האסטרטגיה של באלמר לא נחלה הצלחה ועדות לכך ניתן למצוא בנתח השוק הצנוע (2.5%) של החברה בשוק הטלפונים החכמים. האסטרטגיה החדשה תאפשר למיקרוסופט לפנות לקהל רחב יותר ביחס לקהל שאליו פונה אפל.

סוללה שעשויה להחזיק מעמד יותר מיומיים תעניק למיקרוסופט יתרון מול מתחרים מוכרים שהשיקו מוצרים לפניה. אורך חיי הסוללה מהווה את אחד השיקולים המרכזיים בהחלטות הקנייה של צרכנים בבואם לרכוש טלפון חכם, אולם הנושא הוצנע באירוע שבו השיקה אפל את האביזר. טים קוק, מנכ"ל החברה, אמר במועד אחר כי יהיה צורך להטעין את השעון של אפל מדי לילה, בדומה למגוון מכשירים אחרים שקיימים בשוק.

כאשר מדובר על אורך חיי הסוללה, מיקרוסופט עשויה לצאת נשכרת מההתמחות ההיסטורית שלה בתוכנה, שמאפשרת לה לנצל את הסוללה באופן מיטבי.

עם זאת, ההיסטוריה של מיקרוסופט בהשקת מוצרים רצופה בעליות ומורדות. נגן המוסיקה של החברה, Zune, לא הפך להצלחה כפי שקיוו, וסיכוייו של מחשב הטאבלט Surface עדיין עומדים בסימן שאלה. עם זאת, כאשר מיקרוסופט השיקה את Kinect עבור ה-Xbox 360 בשנת 2011, הוא הפך למכשיר בעל קצב המכירות המהיר ביותר אי פעם לקהל הצרכני.

המורשת של מיקרוסופט בתחום המחקר תסייע לה לבנות מודל עסקי עתידי עבור מכשיר המנטר את מצבו הבריאותי של הלובש - זאת בתנאי שהיא תבחר לנצל את קשריה ההדוקים עם לקוחות ארגוניים. כך, למשל, תוכל החברה לקדם את המכשיר הלביש שלה וכל תוכנה מבוססת ענן שתתלווה אליו - כשירות שיסייע לקצץ בעלויות בריאות, זאת על ידי ניטור ותמרוץ של התנהגות בריאה בקרב עובדים.

מה עושים עם השעון החכם
 מה עושים עם השעון החכם