פירון: להמשיך לשדר את החינוכית גם אחרי פיצול ערוץ 2

שר החינוך שי פירון מבקש כי הערוצים העתידיים של רשת וקשת ימשיכו לשדר רצועות שידור של הטלוויזיה החינוכית גם אחרי פיצול ערוץ 2 - זאת לפחות עד שייקום תאגיד השידור הציבורי החדש שיכלול גם את שידורי החינוכית

שי פירון, הפורום העסקי של תנועת מכבי העולמית / צילום: אליצור ראובני
שי פירון, הפורום העסקי של תנועת מכבי העולמית / צילום: אליצור ראובני

שר החינוך שי פירון מבקש כי הערוצים העתידיים של רשת וקשת ימשיכו לשדר רצועות שידור של הטלוויזיה החינוכית גם אחרי פיצול ערוץ 2 - זאת לפחות עד שייקום תאגיד השידור הציבורי החדש שיכלול גם את שידורי החינוכית.

פירון הבטיח את תמיכתו בחוק לפיצול ערוץ 2 במקרה שבקשתו זו תיכלל במסגרתו. ההערכה היא כי שר התקשורת גלעד ארדן צפוי להיעתר לבקשתו.

כיום מחויב ערוץ 2 לשדר את תוכני הטלוויזיה החינוכית ב-8.5% מזמן השידור שלו.

רצועות השידור של החינוכית - בעיקר בשעות אחר הצהריים בימי השבוע - הביאו לחיכוכים לא מעטים בין הזכייניות ובין החינוכית, שבמסגרתם נטען כי רציפות שידורי החדשות בשעות הפרה-פריים נפגמת על-ידי שידורי הגוף הציבורי.

כעת מתברר כי גם לאחר שיקבלו רישיון לערוץ משלהן, רשת וקשת יתבקשו להמשיך ולשדר, לפחות לפרק זמן מסוים, את תוכני הטלוויזיה החינוכית.

ביום ראשון הקרוב צפוי להיות החוק מובא בפני הממשלה לאישורה, ובהמשך לעלות לדיון בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ אבישי ברוורמן, איש מפלגת העבודה. לפני קידום הצעת החוק עורך ארדן פגישות עם זכייניות הטלוויזיה המסחרית על מנת לקבל את חוות-דעתן, ועל-פי ההערכה על מנת להבטיח שאלה לא ינסו להביא לטרפודו של החוק.

לצד קידום הצעת החוק, ארדן מקדם באמצעות הרשות השנייה רפורמה מקיפה יותר בשוק המסחרי, שתאפשר את קיומם של גופי שידור נוספים בטלוויזיה המסחרית, לצד זכייניות ערוץ 2, ובכללם גם ערוץ 10, ששוקד על מציאת משקיע על מנת להישאר על המסך גם אחרי דצמבר 2014, מועד פקיעת רישיונו.