MyHeritage תשתמש ב-DNA כדי לחשוף ההיסטוריה המשפחתית

מנכ"ל ומייסד מיי הריטג' גלעד יפת: "בדיקות ‏DNA‏ יכולות לחבר אותך למקורבים שמעולם לא ידעת שהם קיימים, אבל באמצעות אילנות יוחסין ומסמכים היסטוריים ניתן להבין את אותם ההקשרים"

‎‎חברת הסטארט-אפ הישראלית MyHeritage חוברת לחברת 23‏andMe‏, אשר מתמחה בניתוח גנטיקה אישית. החברות יאפשרו למשתמשים פרטיים לערוך בדיקות ‏DNA‏ אישיות ובאמצעותן לגלות ולזהות היסטוריה וקשרים משפחתיים. השלב הראשון של האינטגרציה בין החברות צפוי להסתיים בתחילת 2015.

חברת ‏MyHeritage‏ בונה ומפתחת פלטפורמה אינטרנטית לבניית אילנות יוחסין אונליין ולמציאת קשרים משפחתיים היסטוריים. לחברה יש מעל ל-5.5 מיליארד מסמכים היסטוריים, שמאפשרים מציאת קשרים בין משתמשים בעולם. באתר יש למעלה מ-27 מיליון עצי משפחה, 1.6 מיליארד פרופילים ומעל ל-75 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם.

מאחורי 23‏andMe‏ עומדת אן ווג'קיקי, גרושתו של סרגיי ברין, ממייסדי גוגל. אן הקימה את החברה ביחד עם אחותה, סוזן, לשעבר בכירה בתחום הפרסום בגוגל. החברה גייסה עד היום למעלה מ-100 מיליון דולר, בין השאר מברין עצמו, גוגל ונצ'רס, יורי מילנר וחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

‏"אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה עם מיי הריטג' יאפשרו לנו להציע ללקוחות שלנו הזדמנות לבנות את העץ המשפחתי שלהם ולגלות קשרים חדשים", אמר נשיא 23‏andMe‏, אנדי פייג'. "לאור הטכנולוגיה המובילה של מיי הריטג' בתחום הגינאולוגיה ושיעור החדירה הגלובלי שלהם, אנחנו נרגשים מהערך שמערכת היחסים הזו תביא ללקוחותינו ברחבי העולם".

‏"החיבור בין גיאונולוגיה לבין שושלת מבוססת ‏DNA‏ הוא האבולוציה הבאה בחשיפת היסטוריה משפחתית", הוסיף מנכ"ל ומייסד מיי הריטג', גלעד יפת. "בדיקות ‏DNA‏ יכולות לחבר אותך למקורבים שמעולם לא ידעת שהם קיימים, אבל באמצעות אילנות יוחסין ומסמכים היסטוריים ניתן להבין את אותם ההקשרים".