מקאן ו-Q דיגיטל מצטרפים למכרז על תקציב אופטלגין

דרך מותג זה מקווים המתמודדים לקבל דריסת רגל בתקציב הפרסום של חברת טבע כולה ■ מקאן טיפל בעבר בתקציב

אופטלגין / מתוך אתר חברת טבע
אופטלגין / מתוך אתר חברת טבע

מתרחב המכרז על תקציב המותג אופטלגין של חברת התרופות טבע: ל"גלובס" נודע כי למרות ששלב הפרזנטציות כבר הסתיים, הוכנסו למכרז שני גופים נוספים - המשמעותי שבהם הוא משרד הפרסום מקאן-אריקסון, והקטן יותר הוא Q דיגיטל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", טבע פרסמה באחרונה מכרז על תקציב הפרסום של המותג אופטלגין. היקף התקציב נמוך יחסית - 800 אלף דולר במחירים ריאליים - אך נראה כי מה שקוסם למשרדים המנסים להשתחל להתמודדות עליו הוא דריסת רגל בתקציב טבע - גם אם זה בדלת האחורית דרך מותג אחד.

בזמן פרסום הידיעה על המכרז ב"גלובס" בסוף השבוע שעבר, התמודדו על תקציב המותג 4 משרדי פרסום: אדלר-חומסקי, המטפל בכלל תקציב טבע; y&r ישראל; פובליסיס ישראל; ולעומק התודעה. נראה כי הצפת המידע לגבי המכרז הביאה להתעניינות גוברת בו ולפתיחת ההתמודדות למשרדים נוספים.

למקאן-אריקסון יש היסטוריה ארוכת-שנים עם חברת טבע: המשרד טיפל במשך 11 שנה בתקציב, שאותו איבד בשנת 2007 לטובת שלמור-אבנון-עמיחי, שהחזיק בתקציב עד 2012, אז עבר לאדלר-חומסקי, המטפל בתקציב עד היום.

טבע אינה מפרסמת גדולה, אולם הפעילות הבינלאומית שלה ומותגיה החזקים הופכים אותה לתקציב נחשק בעיני המשרדים הגדולים. החברה מעלה לא אחת קמפיינים טלוויזיוניים, כשהיא תומכת במותגים כמו אקמול, אקמולי, אקמול ליקוויד ג'ל, אופטלגין, אלמקס, מרידול, סטיליה ואלרין.

טבע מצוידת כיום בסמנכ"לית למצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית, בעלת ניסיון רב גם בענף הפרסום: איריס בק-קודנר, ששימשה בעבר כמנכ"לית משרד הפרסום מקאן-אריקסון.