פוקס קיבלה זיכיון לפעילות מנגו בישראל וברשות הפלסטינית

תשלם לחברת פונטו הספרדית 38 מיליון שקל עבור הזיכיון, שיהיה תקף ל-10 שנים ■ הראל ויזל על הזיכיון ברשות הפלסטינית: "יש סיכוי שמתישהו יהיה שלום"

מנגו / צלם: בלומברג
מנגו / צלם: בלומברג

זיכיון רשת האופנה מנגו (MANGO) עובר רשמית לקבוצת פוקס . היום (ב') הודיעה החברה על חתימת שני הסכמים לצורך הפעלת חנויות המותג: הסכם זיכיון עם חברת פונטו הספרדית לשיווק מותג האופנה מנגו בישראל לתקופה של 10 שנים, בתמורה לדמי זיכיון של 3 מיליון שקל. ההסכם הנוסף נחתם מול אלביט , שהחזיקה בזיכיון מנגו ישראל במשך עשור.

במהלך 10 שנות הפעילות שקובע הסכם הזיכיון החדש, מוערכות ההשקעות וההשקעות בהון חוזר ב-50 מיליון שקל, זאת בנוסף ל-35 מיליון שקל לרכישת הפעילות, הציוד, מועדון הלקוחות (שתוצע לחברות בו האפשרות לעבור למועדון דרים קארד של כל הקבוצה) והמלאים (נכון ל-1 בינואר 2015) ב-28 חנויות שמפעילה היום אלביט אופנה. המועד שנקבע להשלמת העסקה הוא 5 בינואר 2015.

העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים, שצפוי לאשרה.

הראל ויזל, בעלי קבוצת פוקס, אמר היום ל"גלובס": "יש לנו עוד הרבה לאן לצמוח, אפילו להכפיל את המחזור, כדי שנגיע לרף תחתון שהממונה אמור לתהות לגביו. מנגו מוכרת אופנה, כשאנחנו בכלל לא נמצאים בסגמנטים האלה היום. כרגע אנחנו פועלים בתחום הבייסיק, זה משהו אחר עם רמות מחיר אחרות. מנגו לא מתחרה בפוקס אלא בחברות בינלאומיות בסגנון זארה ו-H&M, ולא מול פוקס".

סניפים ברשות הפלסטינית

ההסכם עם חברת פונטו, המחזיקה במותגי אופנה מובילים בהם מנגו, מעניק לקבוצת פוקס זיכיון בלעדי להקמת רשת חנויות בישראל ובשטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית.

בעניין זה מסביר ויזל כי כל חוזה של פוקס, כולל כל המותגים, כולל הפעלת חנויות גם ברשות הפלסטינית. "המטרה היא להרים את הראש ולהסתכל כמה שנים קדימה. יש סיכוי שמתישהו יהיה שלום, ושהגבולות יהיו פתוחים. אנחנו לא רוצים לשים לנו תחרות מתחת לאף".

חברת האופנה הספרדית פונטו הוקמה ב-1984 ומפעילה כ-2,415 חנויות מנגו ב-107 מדינות ברחבי העולם. ההסכם עם קבוצת פוקס נחתם לתקופה של 10 שנים' כשבסיומן תיבחן אפשרות של הארכת ההסכם ל-10 שנים נוספות, באותם תנאים מסחריים ובכפוף לקיום התחייבויות שני הצדדים.

עם הוספת הרשת מנגו לקבוצת פוקס הופכת הקבוצה לזרוע החזקה בענף האופנה בישראל, עם הרשתות פוקס, ללין, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, THE CHILDREN'S PLACE, מרשה בלרינה, יאנגה, סאקס וצ'רלס את קיט'.

ירון כרמון, מנכ"ל אלביט אופנה, מסר: "אני גאה לעמוד בראש הארגון אשר הוביל את פעילות מנגו בישראל והפך אותו, בשנים האחרונות, לאחד ממותגי האופנה הנחשקים והאהובים, תוך כדי הפיכת החברה לרווחית, משגשגת וצומחת בצורה מרשימה.

"אין לי ספק כי מעבר הפעילות לקבוצת פוקס לאחר השלמת העסקה, בצורה חלקה ומקצועית, יצעיד את הפעילות לשיאים חדשים, בזכות הידע, המוניטין, המסירות ואהבת אין-קץ של עובדי החברה ומנהליה למותג, ואני מודה לקבוצת פוקס על התחייבותה להציע לכלל עובדי החברה להמשיך ולעבוד במנגו תחת בעלותה".