מסתמן: גליקמן יטפל בתקציב בנק אוצר החייל

התקציב טופל עד כה ע"י ליאו ברנט ■ בנק אוצר החייל מבקש לרענן גישה אסטרטגית חדשה-ישנה, שלפיה קהל היעד המרכזי שלו הם אנשי כוחות הביטחון

משרד הפרסום גליקמן-נטל-סמסונוב צפוי לטפל בתקציב הפרסום של בנק אוצר החייל - כך נודע ל"גלובס".

גליקמן התמודד במכרז פנימי שבו הוזמנו לקחת חלק גם משרדים נוספים המטפלים במותגים השייכים לקבוצת הבנק הבינלאומי - ליאו ברנט, שטיפל עד עתה בתקציב בנק אוצר החייל; וברוקנר-יער-לוי, שמטפל בתקציב יו-בנק. בברוקנר-יער-לוי בחרו שלא להתמודד על התקציב, וכך נותרה ההתמודדות בין ליאו ברנט לגליקמן.

המשרדים התבקשו להציג מצגות אסטרטגיה וקריאייטיב שיתמכו בתפיסה חדשה-ישנה שתייצר זיהוי מחודש של הבנק בתור "הבית של כוחות הביטחון" - זאת לאחר שבשנים האחרונות נעשה ניסיון למצב אותו בתוך העולמות של בנקאות רגילה, עם קמפיינים כמו "חשבון גם וגם" או "חשבון משתלם". הבנק החליט שברמה אסטרטגית הוא חוזר למקורות ומגדיר כוחות הביטחון כקהלי המטרה שלו.

תקציב הפרסום של בנק אוצר החייל נמסר לפני כ-7 שנים למשרד הפרסום רגב-קויצקי, שהפך עם מכירתו לקבוצת פובליסיס לליאו ברנט ישראל. גליקמן נכנס למערך הפרסום של הבנק הבינלאומי ב-2007, במסגרת מכרז שבו התמודדו גם דחף וזרמון-גולדמן. גליקמן ניער את התקציב, שנחשב עד אז לאפרורי, עם קמפיינים בכיכובו של אסי כהן, שזכו לתוצאות מרשימות בדירוגי הפרסומות הזכורות והאהובות.

בנק אוצר החייל אינו נמנה עם תקציבי הפרסום הגדולים בקטגוריית הבנקים, אך תקציבי בנקים שימשו מאז ומעולם לנחשקים מבחינת משרדי הפרסום - ללא קשר לגודלם.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של אוצר החייל ב-2014 (עד כה) עמד על כ-1.1 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2013 פרסם הבנק בהיקף של כ-2.2 מיליון דולר, שהם כ-2 מיליון שקל במחירים ריאליים.

ככל הנראה, לגליקמן-נטלר-סמסונוב סייעה העובדה שבנק אוצר החייל מנוהל כיום על-ידי פרסונות שניהלו ומנהלים את הבנק הבינלאומי: מנכ"ל הבנק כיום, קובי מלכין, כיהן כסמנכ"ל וכראש החטיבה הקמעונאית בבנק הבינלאומי. מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, משמשת גם כיו"רית בנק אוצר החייל.

בנק אוצר החייל נוסד בשנת 1946. לבנק יש 46 סניפים ברחבי הארץ. החל משנת 2006 נמנה הבנק עם קבוצת הבינלאומי.