טדי שגיא עושה עסקים עם ארסנל

חברת Markets.com של המיליארדר הישראלי תעניק חסות למועדון הכדורגל הלונדוני, עד לתום עונת 2015/16, בתמורה לסכום המוערך בכמיליון ליש"ט

טדי שגיא / צלם: תמר מצפי
טדי שגיא / צלם: תמר מצפי

מועדון הכדורגל של ארסנל הודיע על חתימת הסכם ספונסרשיפ עם חברת המסחר המקוון Markets.com, המספקת שירותי מסחר בפורקס, CFD ואופציות בינאריות - ושייכת למיליארדר הישראלי טדי שגיא.

במסגרת ההסכם, תעניק קבוצת הפרמיירליג חשיפה ל-Markets בפלטפורמות הרשתות החברתיות והמדיה הדיגיטלית שלה, כאשר ההתמקדות תהיה עבור לקוחות מהשוק האסייתי. החוזה הוא עד לסוף עונת המשחקים הבאה (2015/16). פרטיו הפיננסיים לא פורסמו, אך לפי הערכות בשוק - Markets תשלם עבורו ל"תותחנים" כמיליון ליש"ט, ומלבד האלמנטים הפרסומיים, תזכה לקבל אירוח יוקרה (Hospitality) במשחקי המועדון באצטדיון ה"אמירייטס".

פרנסיסקו רודריגז, מנהל הפיתוח העסקי של Markets באסיה, מסר: "אנחנו גאים לשתף פעולה עם ארסנל, שהוא אחד ממועדוני הכדורגל המובילים בעולם. כמו Markets.com, ארסנל הוא מותג מוכר גלובלית, שמנהל את העסקים שלו בשקיפות והגינות, ומתחרה בקביעות ברמות הכי גבוהות. אנו מתמקדים בהתפתחות באסיה, באופן ספציפי בסין - שם בסיס האוהדים של ארסנל הוא גבוה וממשיך לגדול".

זוהי אינה הנגיעה הראשונה של טדי שגיא לכדורגל האנגלי: במאי 2014 פורסם בתקשורת הבריטית כי הישראלי מנהל מו"מ לרכישת ההחזקות של מועדון הכדורגל רדינג, המשחק בליגת המשנה באנגליה (הצ'מפיונשיפ). שגיא אף נחת במתחם האצטדיון של רדינג, עיר המרוחקת כ-50 ק"מ מלונדון - באמצעות מסוקו הפרטי, שם נפגש עם חברי ההנהלה של הקבוצה, אך מאז לא נרשמו התפתחויות במגעים בין הצדדים.

הונו של שגיא, 42, אותו בנה בעיקר באמצעות פלייטק - ספקית הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים - מוערך בלפחות 4 מיליארד דולר. אגב, בעבר פורסם כי שגיא מחזיק בתא צפייה פרטי באצטדיון סטמפורד ברידג', השייך למועדון כדורגל בכיר אחר מלונדון - צ'לסי של רומן אברמוביץ'.

ארסנל, שעדיין נחשבת לאחת מקבוצות הפאר של הכדורגל האנגלי, על-אף שלא הצליחה לזכות באליפות הפרמיירליג מאז 2004 - סיימה את עונת המשחקים הקודמת (2013/14) כשהיא מכניסה 77 מיליון ליש"ט מהספונסרים והמיזמים הפרסומיים השונים שלה, עלייה של 23.7% בפרמטר הזה ביחס ל-2012/13. באופן נדיר בעולם הכדורגל, היא מצליחה להיות ארגון רווחי: ב-10 השנים האחרונות הצטברו רווחיה של הקבוצה, לפני מס, לכדי 244 מיליון ליש"ט.