עיצומים בכיל: העובדים משבשים הוצאת סחורות בכל המפעלים

יו"ר ועד העובדים של חברות הברום: השיבושים יימשכו עד להודעה חדשה בשל הכוונה לפטר עובדים ולסגור את מפעל המגנזיום

מפעלי ים המלח / צלם: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צלם: תמר מצפי

עובדי כיל נוקטים מהבוקר (א') בעיצומים ומשבשים את הוצאת הסחורות בכל מפעלי החברה באזור הדרום וכן מונעים כניסת חומרי גלם שאמורים לשמש בפעילות השוטפת של המפעלים.

לדברי יו"ר ועד העובדים של חברות הברום, אבנר בן סניור, מדובר בתגובה של העובדים לתוכניות ההתייעלות שמובילה כיל הכוללות צמצום במצבת כוח האדם וסגירת מפעל המגנזיום שבסדום.

בן סניור הוסיף כי שיבושי העבודה יימשכו עד להודעה חדשה וכי יש בכוונת ועד העובדים להגיע מחר לוועדת הכלכלה של הכנסת ולחשוף את חברי הוועדה למצב בחברה בעקבות המלצות ועדת ששינסקי 2.

מהנהלת כיל נמסר בתגובה: "בעקבות החלטות ממשלת ישראל ו-ועדת ששינסקי, החליט דירקטוריון כיל על ביטול השקעות בישראל, על כניסה לתוכניות התייעלות הכרחיות ועל צמצום פעילות הייצור בישראל. הנהלת כיל החלה בתהליך הביצוע של החלטות אלה, ובכלל זה גם הודעה לעובדים כי היא נאלצת להיערך ליום שאחרי ששינסקי, כולל הוצאה לפועל של תכניות התייעלות במפעלים הכוללות גם צמצום כוח אדם וזימנה את הוועדים למשא ומתן על תכניות ההתייעלות.

"ההנהלה מקווה שהוועדים יבינו את הצורך הדחוף בהתייעלות ויתנו ידם תוך שיתוף פעולה למען עתיד החברה וציבור העובדים הנאמן. בשנים האחרונות כיל מעבירה תקבולים למדינה בסכום העולה על מיליארד שקל בשנה. בעקבות החלטות שהממשלה קיבלה - החרגה מהחוק לעידוד השקעות הון, מימון הפרויקט הלאומי להגנת בתי המלון בים המלח - בנוסף להמלצות ששינסקי, כיל תשלם החל מ-2017 עוד 1.5 מיליארד שקל בכל שנה, בנוסף למיליארד שהיא משלמת כבר היום - ובסה"כ כ-2.5 מיליארד שקל כל שנה.

"מדובר בסכום גדול ומשמעותי מאד שמחייב את כיל להתאים את האסטרטגיה העסקית שלה בישראל למצב החדש, והיא עושה זאת בהתאם לכיוון שהתווה הדירקטוריון".