צפו בצמיד החכם של מיקרוסופט: מה הוא מציע?

מיקרוסופט נכנסת לתחום המחשוב הלביש עם ה-Band ■ מאפשר ניטור בריאות - חיישן למדידת הדופק, התקן GPS למדידת מרחק בזמן ריצה, ניטור צעדים במשך היום, שריפת קלוריות וגם את איכות השינה ■ ועוד אפשרויות ממשק עם הסמארטפון

מיקרוסופט הכריזה בסופשבוע על ה-Band - צמיד חכם אותו המשתמש עונד על היד ומשמש לניטור הבריאות. מדובר בכניסה של מיקרוסופט לתחום חדש מבחינתה - מחשוב לביש. הבשורה המעניינת במוצר של מיקרוסופט, היא שה-Band לא יעבוד רק עם סמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס פון, אלא גם עם iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל.

מהבחינה הזו, מיקרוסופט ממשיכה את קו העבודה אותו מוביל מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה - מכשירים, שירותים ואפליקציות הפונים לכל פלטפורמות הסלולר המובילות. למשל, שירות הענן One Drive, תוכנות משרדיות - Office 365 ומקלדת Universal Mobile Keyboard.

ה-Band הנמכר כרגע רק בארה"ב ובכמות מוגבלת של יחידות ב-200 דולר, נראה מוצר מעניין במיוחד. הממשק מעוצב בצורה המזכירה את האריחים מווינדוס פון וווינדוס 8. הצמיד כולל חיישן למדידת הדופק, התקן GPS למדידת מרחק בזמן ריצה, ניטור צעדים במשך היום, שריפת קלוריות וגם את איכות השינה. יכולת מעניינת הנמצאת בתוך הצמיד הוא התקן לזיהוי קרינת UV מהשמש.

את כל נתוני הבריאות שמיקרוסופט אוספת באמצעות הצמיד וגם מאפליקציות צד שלישי, היא משלבת בתוך אפליקציה חדשה שלה - Health המיועדת גם היא לכל פלטפורמות הסלולר המובילות. האפליקציה אוספת את הנתונים ממכשירי הניטור החכמים שהמשתמש עובד איתם, כמו הצמיד UP של ג'ובון או אפליקציית הריצה RunKeeper וכך היא מציעה מקום אחד המציג את הנתונים בצורה מאורגנת.

ה-Band לא פונה רק למשתמשים הרוצים לדעת יותר על הפעילויות הגופניות שלהם, במיקרוסופט מקדמים אותו כמוצר המאפשר להתעדכן במהירות על הודעות ולהמשיך בחיים מבלי לפספס אותם כאשר הפנים נמצאים בתוך הסמארטפון. הצמיד מציע חיווי על מסרונים, הודעות מרשתות חברתיות, מיילים ופגישות מהיומן. מעבר לזה, העוזרת הקולית של מיקרוסופט יכולה לעזור לבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות, אבל היכולת הזו זמינה רק למשתמשים המחזיקים סמארטפון ווינדוס פון.