ההכנסות מפרסום של לינקדאין זינקו ב-45% ברבעון השלישי

המוצר הפרסומי הבולט הוא העדכונים המקודמים שמופיעים בתוך הניוז-פיד של המשתמשים

המטה הראשי של לינקדאין בקליפורניה / צילום: בלומברג
המטה הראשי של לינקדאין בקליפורניה / צילום: בלומברג

לינקדאין מצליחה לעשות עבודה טובה ושקטה יחסית בעולם הרשתות החברתיות, מעט רחוק מהרעש המלווה כל צעד וצעד של פייסבוק וטוויטר. בסוף השבוע האחרון פרסמה הרשת החברתית העסקית את דוחות הרבעון השלישי שלה, המוצלח ביותר מתחילת השנה.

אחד המנועים שהובילו להצלחה ברבעון החולף היו ההכנסות מפרסום ברשת החברתית העסקית, שנסקו ב-45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכדי 109 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום מהוות כחמישית מהכנסות לינקדאין ברבעון השלישי, שרשמו עלייה בשיעור דומה לסך של 568 מיליון דולר. הישג זה עקף את הערכות האנליסטים, שחזו הכנסות של 557.5 מיליון דולר.

עם זאת, החברה רשמה הפסד נקי של 4.3 מיליון דולר - עלייה מ-3.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013.

המוצר הבולט ביותר בפורטפוליו הפרסומי-שיווקי של לינקדאין, וזה שהוגדר לאחרונה על-ידי המנכ"ל ג'ף וויינר כ"עסק הצומח ביותר בהיסטוריה של החברה", הוא העדכונים המקודמים. אלה מאפשרים למפרסמים ולחברות שהמשתמשים לא עוקבים אחריהן לקדם בתשלום עדכונים לתוך הניוז-פיד של המשתמשים.

לדברי וויינר, העדכונים הממומנים היו אחראים על 31% מסך הכנסות הפרסום של החברה (כ-33 מיליון דולר), כשברבעון המקביל אשתקד - עת הושק המוצר - הנתח עמד על 7%.

אל לינקדאין גולשים מדי חודש 90 מיליון משתמשים ייחודיים, ובסך-הכול רשומים לשירות 332 מיליון חברים - עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמחצית (47%) מהמשתמשים הפעילים מדי חודש גולשים דרך מכשירי מובייל.

לינקדאין אמנם מפגרת הרחק מאחור אחרי פייסבוק, אך היא עדיין הפתיעה את האנליסטים והמשקיעים כשהציגה עלייה במספר המשתמשים ברבעון החולף, בעוד שפייסבוק וטוויטר רשמו ירידה קלה.