המוסדיים טרפדו את השכר של איתמר דויטשר באלקטרה

אלקטרה ביקשה לאשר להגדיל את הגדרת הרווח שעל-פיו מחושב המענק למנכ"ל, ולקבוע אותו על 3% מהרווח המתואם, ונוסף על כך לאשר לו שכר חודשי של 150 אלף שקל ■ עלות שכרו ב-2013 הייתה כ-10 מיליון שקל

איתמר דויטשר / צילום: זיו קורן
איתמר דויטשר / צילום: זיו קורן

בעלי מניות המיעוט בחברת אלקטרה התנגדו לעדכון תנאי העסקתו של מנכ"ל החברה, איתמר דויטשר. ההצעה לא עברה לאחר התנגדות של 21.6% מבעלי המניות, משום שהתנאי להעברתה הוא ששיעור המתנגדים לא יעלה על 2% מבעלי המניות. בין המתנגדים לעדכון תנאי השכר היו אלטשולר שחם, קרן מקפת לפנסיה ותגמולים, מיטב דש, פסגות, גלעד ואנליסט.

החברה התעשייתית אלקטרה מקבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד נסחרת בשווי 1.7 מיליארד שקל. החברה ביקשה לאשר להגדיל את הגדרת הרווח שעל-פיו מחושב המענק למנכ"ל, ולקבוע אותו על 3% מהרווח המתואם, ונוסף על כך לאשר לו שכר חודשי של 150 אלף שקל.

דויטשר, שעלות שכרו ב-2013 הייתה כ-10 מיליון שקל (מקום 14 ברשימת מקבלי השכר הגבוה בחברות ציבוריות), התראיין לאחרונה ל-G, ואמר כי "על-פי חוזה ההעסקה שלי, אני מקבל 2.75% מהרווחים של אלקטרה, והשתתפות ביצירת הערך, אז עכשיו אומרים לי - 'הצלחת יותר מדי, לכן מעכשיו אתה כבר לא שותף?' אני חושב שזה משהו לא נכון ולא הגון, שיפגע בחברה.

"אומרים לי, 'משלב מסוים של עלייה ברווחיות, אתה תקבל אפס ואנחנו נקבל 100%'. יש פה הרבה מס שפתיים; אני חושב שהמודל לא נכון. יש הרבה חברות שבהן באמת המנכ"ל לא צריך להיות שותף בחלוקת הרווחים. אבל בעולם שלנו, של חברות הבנייה, הדרך הנכונה היא לייצר איזה סוג של שותפות, כלומר השתתפות ברווח".