קבלנים: זה מה שיקרה כאן יום לאחר אישור מע"מ 0%

יקי רייסנר, מנכ"ל חברת רייסדור, וחנן מור, יו"ר קבוצת חנן מור, התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ודיברו על היום שאחרי אישור הטבת המע"מ

תכנית הנדל"ן דירות חדשות / צילום: תמר מצפי
תכנית הנדל"ן דירות חדשות / צילום: תמר מצפי

חנן מור, יו"ר קבוצת חנן מור, ויקי רייסנר, מנכ"ל חברת רייסדור, התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV וטענו כי שוק הנדל"ן מתעורר לחיים בעוד רוכשי הדירות "מתפכחים" מתוכנית מע"מ 0%.

"אין קיפאון, זה ממש לא המצב", טוען מור. "נהפוך הוא - ממבצע 'צוק איתן' הקבוצה שלנו מוכרת בין 20 ל-30 דירות כל חודש, כבר חודש שלישי ברציפות, אנחנו רואים גידול משמעותי מאוד במכירת דירות, ובהגעת אנשים".

ראינו ירידה, אבל בתקופה האחרונה יש כמו איזה התפכחות שאנשים מבינים", הוסיף רייסנר. "בהתחלה היה נראה כאילו הולכים לחלק צ'קים, ככה כל מי שיקנה דירה יקבל 200-300 אלף שקל. היום אנשים מתחילים להבין שמי שמשדרג דירה זה שהוא ממתין זה לא יתרון, כי בעצם הזכאים שהולכים להיכנס לשוק הם יהיו בעלי היתרון, ואז המחירים אולי קצת יעלו, ולכן יש איזה שהיא הבנה בשוק מה תכנית מע"מ הולכת לעשות, ושתכנית מע"מ מתייחסת לקבוצה מאוד מסוימת, שקונה דירות מאוד מאוד מסוימות וכל שאר השוק כאילו חזר לעבוד וחזר לעבוד ביתר שאת, דבר שהוא נכון".

לדברי רייסנר, "יש בשוק בין 12-18 אלף יח"ד בשוק שמתאימות לתכנית מע"מ 0. ההערכה שלי היא שתכנית מע"מ 0 תעבור, וההערכה שלי שכל הדירות שבכלל רלוונטיות לתכנית מע"מ 0, שזה המון דירות לא נכנסות בכללים, ייחטפו, כשאני אומר ייחטפו, זה לא ברמה של חצי שנה או שנה, ייחטפו זה אומר ברמה, אני מקצין, ברמה של אבטחה בכניסה למשרדי המכירות. אותן דירות שיציעו באזורים שבהם מע"מ 0 יחול, למי שיקנה דירה יקבל צ'ק של 200 אלף שקל, אנשים ירוצו לשם לקנות את הדירות, בלי פרסום כמובן, ובלי כלום, והדירות האלה יילכו מהר".