"טעיתי - שוק המניות השורי בוול סטריט עדיין כאן ובגדול"

דניס גרטמן: "הרבה מאוד משקיעים התמקדו בפעולות של הפד אולם לא שמו לב למה שעושה ה-ECB ואז הגיע הבנק המרכזי של יפן והפתיע בפעולה גדולה"

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

אחד המשקיעים המוערכים בעולם, דניס גרטמן (Dennis Gartman), מודה כי טעה בהערכתו לפני כשבועיים כשאמר כי "שוק המניות השורי הסתיים והתחיל שוק דובי שיימשך הרבה זמן".

בראיון ל-CNBC העריך אז גרטמן (לאחר שמדד הדאו ג'ונס נפל בכ-6% בחודש) שהשוק השורי הממושך הסתיים. ומאז, כידוע, זינקו המדדים בוול סטריט לשיאים חדשים.

כעת אומר גרטמן כי "אני טעיתי, אנחנו בבירור עדיין בשוק שורי שעדיין חי ובועט. "הרבה מאוד משקיעים התמקדו בפעולות של הפד אולם לא שמו לב למה שעושה ה-ECB ואז הגיע הבנק המרכזי של יפן והפתיע בפעולה גדולה".

הסיפור הגדול בסוף השבוע בשווקים היה ההודעה הדרמטית של הבנק המרכזי ביפן, לפיה הוא מרחיב את ההקלה הכמותית לשווקים כדי להתמודד עם לחצי דפלציה לאחר שלא הצליח להגיע ליעד האינפלציה שהציב. הבנק הודיע כי יגדיל ב-30 טריליון ין את תוכנית רכישות האג"ח שלו ל-80 טריליון ין בשנה (727 מיליארד דולר). הבנק הודיע גם כי ירכוש אג"ח ארוכות יותר שמועד פירעונן 7-10 שנים, וגם ישלש את הרכישות שלו לאג"ח הקשורות לנדל"ן.

אז מה לעשות עכשיו? גרטמן אומר שהוא מתרכז ברכישת מניות של חברות "שעושות את הדברים הפשוטים".

"אני רוצה לרכוש מניות של דברים שאם אפיל אותם על רגלי זה יכאב. אני רוצה להחזיק מתכות, חברות רכבות, אוניות וכדומה". המלצה ספציפית שלו היא מניית אלקואה.