הקרב על חברת צ. לנדאו: מגידו מבקשת לשפר את הצעת גבאי

בית המשפט טרם אישר את הצעת גבאי בסך 44.1 מיליון שקל, וכעת מבקשת חברת מגידו לשפר את הצעת גבאי ב-1.5 מיליון שקל ולרכוש את החברה ב-45.6 מיליון שקל

הקרב על רכישת נכסי חברת צ. לנדאו נמשך: חברת הנדל"ן מגידו השקעות ובנייה, שבבעלות יגאל קרני ויעקב דעדוש, פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להגיש הצעה לרכישת חברת צ. לנדאו תמורת 45.6 מיליון ששקל. סכום הגבוה ב-1.5 מיליון שקל, מההצעה הגבוהה ביותר שניתנה בשבוע שעבר על ידי קבוצת גבאי. ההצעה כוללת גם חלוקת רווחים משופרת.

כזכור, נאמני חברת צ. לנדאו שנמצאת תחת הקפאת הליכים עוה"ד עומר גדיש וישראל בכר, הגישו בשבוע שעבר בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את ההצעה הגבוהה ביותר שקיבלו לרכישת החברה ושלושה פרויקטים יזמיים שלה תמורת 44.1 מיליון שקל, שהגישה קבוצת גבאי.

גבאי התחייבה תמורת סכום זה לקבל אליה את מניות החברה כשהן נקיות מכל חוב ושעבוד, למעט ההתחייבות כלפי הבנקים המלווים של הפרויקטים היזמיים של החברה. העסקה כוללת שלושה פרויקטים יזמיים, האחד באשקלון שכולל 88 דירות ונמצא בתחילת בנייה, השני בראש העין שכולל 53 דירות ו-450 מ"ר מסחר שטרם קיבל היתר בנייה, והשלישי בקרית גת הכולל 36 דירות ו-18 צמודי קרקע ששווק בחלקו. כמו כן כוללת הצעת גבאי גם את רכישת הרישיון הקבלני של החברה והציוד שלה.

העסקה אינה כוללת נכסים אחרים של החברה, פרויקטים שהיא מבצעת ובונה, זכויות כספיות, מניות בחברת ננו גלאס וקרקע באור יהודה. ההצעה של קבוצת גבאי היתה הגבוהה ביותר וגברה על הצעות של החברות אאורה השקעות, סימפל ואורתם סהר, שהצעותיהן נעו בין 34.5 ל-36.2 מיליון שקל.

מגידו מציינת בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד אפרים דעדוש, כי ההצעה המשופרת אולה היא מבקשת להגיש תעשיר את קופת הכינוס, ואף מותחת ביקורת על הנאמנים על כך שבתום ההתמחרות הלא פומבית שנערכה בין המציעים השונים, הכריזה לבסוף על קובצת גבאי כזוכה, ולא נתנה למגידו לשפר את הצעתה למרות שהאחרונה הביעה בפירוש נכונות להתעדכן בהצעה הגבוהה ביותר ולהעלות את הצעתה במידה ותידרש לכך.

צ. לנדאו עתרה לבית המשפט ביולי השנה בבקשה למתן צו הקפאת הליכים שהוארך כמה פעמים, עד סוף אוקטובר. זאת לאחר שהצטברו לה חובות בהיקף של 70 מיליון שקל.

מחברת גבאי נמסר בתגובה: "במשך חודש שלם יכלו החברות להציע את הצעותיהן וההתמחרות נעשתה בשקיפות מלאה. אני מאמינים כי לנאמנים היה את הזמן המספיק ואת מירב המידע כדי לבצע את הבדיקות ולהמליץ על החברה המתאימה ביותר. אנו מאחלים בהצלחה לכולם".