נשיא פיליפס ישראל לממשלה: "להקים זירת חדשנות בבריאות"

גוידו פרדו רוקואס רואה בעיני רוחו "מערכת מידע מבוססת ענן שתאפשר לגשת לתיק הרפואי שיתעד את כל המידע הרפואי מיום הולדתו ואף יספק מידע חיוני על המצב הבריאותי ויאפשר לקחת חלק פעיל בשמירה על הבריאות"

תרופה דולרים / צלם: thinkstock
תרופה דולרים / צלם: thinkstock

נשיא פיליפס ישראל ומנכ"ל מרכז הפיתוח של פיליפס בחיפה, גוידו פרדו רוקואס, קרא היום (ב') למשרד הבריאות להוביל זירה של חדשנות בתחום הבריאות עם דגש על בריאות דיגיטלית (Healthcare IT), בשיתוף עם ארגוני בריאות, בתי חולים, האקדמיה וחברות מובילות בתחום.

לדבריו, הוא רואה בעיני רוחו "מערכת מידע מבוססת ענן שתאפשר לכל אחד מאתנו כמטפלים לגשת לתיק הרפואי שלו שיתעד את כל המידע הרפואי מיום הולדתו ואף יספק לו מידע חיוני על מצבו הבריאותי ויאפשר לו לקחת חלק פעיל בשמירה על בריאותו".

ישראל היא מדינה מובילה בתחום מחשוב הבריאות, וייחודית בכך שכל אזרח בה מזוהה בכל המוסדות הרפואיים באמצעות מספר זהות אחד, וכך יותר קל לבצע איחוד של המידע הרפואי של כל אזרחי המדינה במקום אחד. קופות החולים פועלות לאינטגרציה של המידע הרפואי הנמצא בידם, אך אין כרגע תוכנית אופרטיבית להקמת רשומה רפואית בשליטת המדינה. האתגרים העיקריים הם אתגר השמירה על פרטיות המטופלים בתהליך, הדילמה למי שייך המידע הרפואי והאתגר הלוגיסטי של העברת מידע מן העבר מנייר לכלים דיגיטליים.

פרדו-רוקואס מאמין כי זה חיוני: "זירה כזו תאפשר לרופאים לנטר פציינטים מרחוק, לקבל תמונה הוליסטית על כל מטופל כגון תוצאות בדיקות ומיפוי גנטי של כל מטופל. את המידע ניתן יהיה לשתף עם עמיתים ומומחים מכל העולם בזמן אמיתי. פיתוח פלטפורמה כזו, תעניק למדינת ישראל הזדמנות להוביל חדשנות פורצת דרך ברמה הגלובלית בתחום הבריאות".