הוארך מעצרו של הישראלי תושב מקסיקו החשוד בסחיטה

מהדיון בהארכת המעצר עולה כי אדם נוסף, עורך דין מהרצליה שעבד בעבר במשרד יהודה רוה וששמו נאסר לפרסום, נחשד אף הוא בפרשה

ישראלי המתגורר במקסיקו נחשד שפרץ למחשבי חברות ישראליות, הוציא מהם מידע יקר-ערך וסחט ממנהלי החברות מיליונים בתמורה לכך שיימנע מפרסום המידע. בין החברות שסחט לכאורה יש גם חברה ציבורית.

בשבוע שעבר נחת החשוד בישראל לרגל הריונה של אשתו, הצפויה ללדת בימים אלה, ונעצר בשדה התעופה על-ידי בלשי המשטרה.

היום (ג') האריך בית משפט השלום בראשון-לציון את מעצרו בפעם השנייה. מעצרו הוארך על-ידי השופטת איטה נחמן ביומיים נוספים.

מהדיון בהארכת המעצר עולה כי אדם נוסף, עורך דין מהרצליה שעבד לכאורה בעבר במשרד יהודה רוה וששמו נאסר לפרסום, נחשד אף הוא בפרשה.

המשטרה מייחסת לחשוד עבירות שונות של סחיטה באיומים בקשר עם שיטת הפעולה שפיתח. ככל הנראה אחת מהחברות שביקש לסחוט הגישה תלונה למשטרה, אשר פתחה בחקירתה לפני כשנה.

עוד נודע כי החשוד הורשע בשנת 2011 לפי הודאתו בהחזקת כ-6,000 סרטים פורנוגרפיים בהם מופיעים קטינים, וכי מחומר החקירה החסוי עולות גם הפעם עבירות הקשורות לתמונות תועבה של קטינים.

לדברי נציג המשטרה בדיון בהארכת המעצר, עורך הדין הנחשד יחד עם העצור נחקר ושוחרר בספטמבר האחרון, והמדינה לא ביקשה את הארכת מעצרו.

פרקליטו של העצור, עו"ד אבי עמירם, טען כי מדובר באפליה כלפי מרשו. נציג המשטרה השיב לו כי הסיבה לאי-מעצרו של עורך הדין החשוד הייתה החשש כי דבר המעצר ייוודע לעצור ויביא לשיבוש החקירה.

עוד עולה מן הדיון כי עורך הדין ניהל לכאורה "משא-ומתן" סחטני עם חברת אי-אונליין בשמה של "סוזי", כלשון נציג המשטרה. אי-אונליין קפיטל (אי.או.סי) בע"מ היא חברה ציבורית הנסחרת בתל-אביב. אי-אונליין עוסקת בין היתר באלגו-טריידינג, והיא אף בעלת חברת הברוקראז' "אי ברוקר מסחר וניירות ערך" (לשעבר "הראל פיננסים") הנמנית עם רשימת חברי הבורסה. שווי השוק של החברה, לפי מערכת "מאיה", הוא כ-16 מיליון שקל.

באתר האינטרנט של משרדו של עורך הדין החשוד נכתב כי עורך הדין עבד בעבר במשרד המוכר יהודה רוה ושות' בין השנים 2009 ל-2013, ולפני כן עבד במשרדו של עו"ד דן אבנון. באתר מתואר עורך הדין כ"נמרץ, מקצועי, אנושי והוגן, לוחמן וגם מתפשר, מביא הישגים ובעל המלצות רבות".

עוד צוין כי "עורך הדין עבד מול חברות ציבוריות ופרטיות רבות ומול עמותות ושותפויות. כמו כן עסק בתחומי המשפט המסחרי-אזרחי, בתחום הנדל"ן בעסקאות של עשרות מיליוני שקלים ובשוק ההון הן בהנפקות והן בליווי בנאמנות לאגרות חוב".

עד לפרסום הידיעה טרם נמסרה תגובתו של עורך הדין לפרשה.

את קבלת התשלום, לפי החשד, קיבל העצור במטבע ביטקוין, מטבע וירטואלי שאינו מותיר עקבות ומשמש לעתים קרובות לפעילות עבריינית ב"רשת העמוקה", החלק מרשת האינטרנט שאינו חשוף למנועי חיפוש. "הרשת העמוקה", המכונה לעתים גם "Darknet", מהווה כר פורה לפעילות עבריינית.

עו"ד אבי עמירם, המייצג את העצור, טען בדיון בהארכת המעצר כי זכותו של החשוד להיוועץ עם עורך דין נשללה ממנו, וכי אפליית לקוחו לעומת עורך הדין הנחשד בפרשה, שהארכת מעצרו לא נתבקשה כאמור, נובעת מ"אתנן" שהמשטרה מבקשת לתת לעורך הדין החשוד כדי לקבל שיתוף-פעולה מצידו.