"קצין בכיר הזהיר שרפורמת הסלולר תפגע בכיפת ברזל"

שר התקשורת לשעבר כחלון חושף את הלחצים הכבדים שהופעלו עליו ברפורמה בסלולר - ואת ה"בריתות הישנות ששכחו לשחרר אותם; צבא, טייקונים, תקשורת"

קצין בכיר בצה"ל איים על שר התקשורת לשעבר משה כחלון שהרפורמה שלו בשוק הסלולר תפגע במערכת כיפת ברזל - כך אמר לאחרונה כחלון במפגשים שקיים, בהם חשף את הלחצים הכבדים שהופעלו עליו במהלך העבודה על הרפורמה בסלולר. הדברים פורסמו בבלוג של תומר אביטל וטל שניידר.

"תקשיבו למה שאני מספר עכשיו: הצבא מתנגד", אמר כחלון. "למה הצבא מתנגד? כי התדר יכול לפגוע ומתנגש בתדרים אחרים. כרמל שאמה היה ראש הוועדה, אמרתי לו תעביר (את האישור), הכול בסדר. לא נראה לי רציני. העברנו. אני מקבל טלפון מקצין בכיר בתקשוב של צה"ל. מבקש להיפגש דחוף. אני אומר בסדר. בוא. הוא בא אליי ואומר - מה שאתה עושה זה מאוד מסוכן. זה יכול לפגוע בכיפת ברזל.

"הוא מסביר: 'התדרים, יכולים להתנגש בתדר'. אני אומר לו אני לא מבין בזה; 'שמע, יש לי בקשה, דבר בשקט. החמאס מחכים בפרדס'. מה נעשה עם התדרים עכשיו? 'לא', הוא אומר לי, אני רציני'. אני - איך אתה רציני. יש מליון תדרים בארץ. לפי דוח המכס 400 אלף מכשירים מוברחים בשנה, גם הם פוגעים בכיפת ברזל? רק מה שאני רוצה להוריד את המחיר פוגע בכיפת ברזל?

"אבל לא הייתי שלם עם עצמי, וגם בסלולר לא ישנתי לילות. זה לא סתם לקחת אחריות כבדה. אני זקוק לגיבוי רציני. למחרת בבוקר, בעיתון 'ידיעות אחרונות' הכתב הצבאי מפרסם: 'כחלון מסכן את ביטחון ישראל. מקורות בתעשייה: שר התקשורת הזוי'. אשתי פותחת את העיתון, בבקשה, אני 20 שנה אומרת שאתה הזוי (צחוקים). עושים עליכם כזה... מבזבזים 700 מליון שקל. אובדן ההכנסה ממכירת מכשירים היה 700 מליון שקל.

"הייתי חבר טוב של שר הביטחון אהוד ברק. ביום ראשון אחרי ישיבת הממשלה אמרתי לו את זה. ברק ענה לי: תן לי רגע להיכנס לעשות שיחה... יצא אחרי 10 דקות ואמר לי: 'כחלון, תעבירו מה שאתם רוצים, פשוט עובדים עליכם!'.

"שר הביטחון אומר על הצבא - 'עובדים עליכם'. עכשיו שימו לב מה קורה פה... חס וחלילה הצבא והקצין לא מושחתים - יש פה בריתות ישנות ששכחו לשחרר אותם. צבא, טייקונים, תקשורת. כשאני מתקשר לכלי תקשורת לשאול למה כתבו ככה, הם אומרים לי: 'הקבוצות שלהם מפרסמות ב-400 מיליון שקל בשנה. בכמה אתה מפרסם?'.

"זה הסיפור. אתה מביא רפורמה קטנה, ויש אינסוף לחצים. הם יודעים לרתק את האדם".