הצעיר שהפך למיליונר מהשקעות בבורסה - לפני גיל 27

אנטון איוונוב הושפע מאוד מכמה ספרים שקרא והחליט, כבר במהלך בית הספר התיכון, לעשות הכל בכדי להפוך למיליונר ■ מה הוא עשה כדי להצליח במשימה כבר בגיל 27?

כסף-הצלחה/ צילום: שאטרסטוק
כסף-הצלחה/ צילום: שאטרסטוק

אנטון איוונוב (Anton Ivanov) הוא מיליונר, בדולרים. והוא בן 27 שנים. אז איך הוא עשה את זה?

איוונוב (שחולק את תובנותיו בבלוג Financessful.com) היה ילד אמריקאי רגיל (הוריו היגרו לארה"ב בשנת 2002) שלא עשה את הונו מאקזיט היי-טק או מקבלת ירושה גדולה אלא בדרך אחרת, הרבה יותר פשוטה ו"רגילה": הוא הושפע מאוד מכמה ספרים שקרא והחליט, כבר במהלך בית הספר התיכון, לעשות הכל בכדי להפוך למיליונר. והוא הצליח.

איוונוב החל לעבוד בסופי שבוע כבר במהלך התיכון והצליח לחסוך כ-10,000 דולר עד לסופו. ואז, כמו הרבה נערים אמריקאים, הוא עמד בפני הדילמה הגדולה: האם ללכת ללמוד בקולג'? לאחר התלבטות הוא החליט בסופו של דבר להתגייס לצי, מהלך שהכניס לו משכורת של כ-55 אלף דולר בשנה ובמקביל גם למד, בחינם.

מהמשכורת שקיבל הוא הצליח לחסוך יותר מ-60% והחליט להשקיע את הכסף בתעודות סל המשקיעות במניות אמריקאיות גדולות, בינוניות וקטנות, בשווקים מתעוררים, סחורות וגם באגרות חוב. פעם בשנה הוא בודק את ההשקעות ועושה שינויים, אם צריך.

מהמשבר הגדול של 2008-2009 הוא לא הצליח להתחמק. "הפסדתי המון כסף על הנייר אבל לא התרגשתי מהירידות. למעשה, בתקופה ההיא הגברתי את הרכישות. זו הייתה החלטה ברורה וקלה עבורי", הוא אומר.

בתקופה ההיא הוא גם קרא שני ספרים שהשפיעו עליו מאוד: The Millionaire Real Estate Investor ו-The Millionaire Next Door. ואז גם הוא החליט, בתזמון מושלם, להשקיע בנדל"ן.

בשנת 2009 איוונוב השקיע 80 אלף דולר ברכישת בניין בסאן דייגו בכ-400 אלף דולר אותו הוא משכיר בכ-36 אלף דולר (מה שמשאיר לו כ-12 אלף דולר בשנה לאחר תשלומי המשכנתא). כיום הוא מעריך את שווי הבניין ביותר מ-600 אלף דולר. לאחר מכן הוא רכש דופלקס בכ-430 אלף דולר וגם כאן הוא מקביל הכנסה נטו של כ-12 אלף דולר לשנה לאחר תשלומי המשכנתא.

"אני מאמין בלקיחת סיכונים מושכלים. אתה צריך לדעת במה אתה משקיע, מה הסיכונים ומה עלול לקרות אם ההשקעה שלך לא תצליח", הוא אומר.

וגם היום, לאחר שהפך למיליונר חודשיים לפני הגיעו לגיל 27, הוא מצליח לחסוך כ-60% מהכנסתו. "הטריק הוא להפוך את כל התהליך לאוטומטי. אני יודע מראש איזה חלק מההכנסה שלי הולך לחסכון ואני נצמד לזה. יש לי גישה אחרת מאחרים לחיים - קניית אביזרים יקרים לא 'עושה לי את זה', זה לא הופך אותי למאושר יותר".