"יש פער תוצאות החברה לבין מה שהמניה עשתה השנה"

Wix, מפתחת הפלטפורמות להקמת אתרי אינטרנט, הציגה גידול של 75% בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים, אך גם הפסדיה גדלו

חברת Wix / צילום: כפיר זיו
חברת Wix / צילום: כפיר זיו

בדיוק שנה חלפה מההנפקה של חברת האינטרנט Wix בנאסד"ק. שנה שבה המניה כבר זינקה בכ-90% ממחיר של 16.5 דולר לשיא של מעל 31 דולר, ואז חזרה שוב למחיר הקרוב למחיר ההנפקה, ולשווי נוכחי של 638 מיליון דולר.

בינתיים, החברה ממשיכה לעקוף את תחזיות האנליסטים ולשפר את התחזיות להמשך השנה, אך היא עדיין לא רווחית. "בפירוש יש פער בין התוצאות של החברה וההתקדמות שלה לבין מה שהמניה עשתה בשנה האחרונה", אומר היום ניר זוהר, נשיא, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי Wix. "הפוקוס שלנו זה לנהל ולהמשיך לשפר את העסק. זו האחריות שלנו לבעלי המניות ואנחנו מאמינים שבסופו של דבר גם מחיר המניה יגיב בהתאם".

Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, שפונה בעיקר לעסקים קטנים. מדוחות הרבעון השלישי שהיא פרסמה היום עולה כי הכנסותיה צמחו ב-75% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-37.5 מיליון דולר - גבוה מתחזיות האנליסטים. הגבייה ברבעון (פרמטר שאמור לפי Wix לשקף טוב יותר את פעילותה משום שהוא כולל את השינוי בהכנסות הנדחות) הסתכמה ב-44.6 מיליון דולר, עלייה של 70%.

הרווחיות הגולמית הייתה גבוהה מעט מהרבעון הקודם והגיעה ל-81.6%, אך גם ההפסד הנקי GAAP צמח והסתכם ב-12.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 7.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד Non-GAAP היה 9 מיליון דולר, שהם 24 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד גדול יותר של 32 סנט למניה.

ה-EBITDA המתואם - רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות ובנטרול הוצאות חשבונאיות נוספות - היה שלילי בגובה 2.8 מיליון דולר. עם זאת, בחברה כבר מתחילים לדבר על רווחיות - לפחות לפי הפרמטר של EBITDA מתואם - ומצפים שזה יקרה במחצית השנייה של 2015. "יש לנו כבר תמונה ראשונית של 2015 ואנחנו רואים המשך צמיחה", אומר סמנכ"ל הכספים ליאור שמש. "נשיק מוצרים חדשים שישפרו את המדדים העסקיים. ההכנסות שלנו גדלות וכך ההוצאות כאחוז מההכנסות קטנות, וזה ימשיך ויהיה משמעותי ב-2015".

בינתיים, Wix מעלה שוב את התחזית לשנה הנוכחית, ומצפה לרשום ב-2014 גבייה של 170-171 מיליון דולר - צמיחה של 72%-73% מ-2013; הכנסות שנתיות של 139-140 מיליון דולר - צמיחה של 73%-74%; ו-EBITDA מתואם שלילי בסך 12-13 מיליון דולר.

ברבעון השלישי הצטרפו ל-Wix כ-3.9 מיליון מנויים ו-707 אלף מנויים משלמים, ובסוף הרבעון היו לה 54.1 מיליון מנויים שמתוכם כ-1.1 מיליון משלמים. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה החברה ייצרה מזומנים בסך 1.8 מיליון דולר מפעילות, ובסוף הרבעון היו בקופתה 97 מיליון דולר.

"המדינה צריכה להוריד חסמים"

בחודשים האחרונים Wix ביצעה שתי רכישות קטנות של סטארט-אפים ישראלים. "אנחנו גדלים בקצב מהיר באירופה, דרום ומרכז אמריקה, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה ואנחנו מסתכלים גם על התרחבות באסיה ב-2015", אומר זוהר.

"מה שיותר מרגש ומעניין זה ההתקדמות בתחום המוצרים, השקנו כמה מוצרים חדשים ולאחרונה רכשנו את OpenRest הישראלית שבעקבותיה נשיק מוצר ספציפי לבעלי מסעדות - הכל חתיכות בפאזל אחד גדול, שהופך את הפלטפורמה של Wix מפלטפורמה לבניית אתר, לפלטפורמה שמתחילה באתר וממשיכה בניהול והגדלת עסקים דרך האתר שנבנה".

- איך אתה מסכם את השנה הראשונה שלכם כחברה ציבורית?

"ידענו מראש שלהיות חברה ציבורית זה גם הרבה התעסקות וקושי, ולא רק יתרונות, אבל אני חייב לציין שלהיות חברה ישראלית שנסחרת בנאסד"ק התברר כחוויה הרבה יותר קשה ובעייתית ממה שציפיתי".

- מדוע?

"כחברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק אנחנו נתונים תחת חוקי רשות ניירות הערך של ארה"ב שזה מאוד הגיוני, ואני מבין את הצורך ברגולציה. הבעיה היא שאתה מגלה שבהמון תחומים, למשל במינוי דירקטורים, הרגולציה הישראלית חופפת את האמריקאית ולא זהה לה, ופתאום יש לך שני סטים שונים של רגולציות, שמנעד התנועה ביניהם הוא זעיר.

"בכל פעם שמנסים לעשות משהו טריוויאלי, נדרשים להרבה מאמץ והתעסקות. למשל מינוי דירקטורים ותוכניות תגמול, זה הרבה ממבו-ג'מבו משפטי יומיומי. בסוף האינטרס של המדינה זה שיצמחו פה חברות - לבנות תעשייה, חברות שיישארו ויגדלו ויעסיקו אנשים - יש לזה ערך שלא יסולא בפז. המדינה צריכה להוריד חסמים ולעשות לחברות חיים יותר קלים מבחינת רגולציה".

- אלה טענות שאנחנו שומעים בדרך כלל מחברות שנסחרות בת"א.

"המגמה הבעייתית היא שיש זליגה של הרגולציה והיא מתחילה לאיים גם על החברות הישראליות שנסחרות בחו"ל. יש המון יתרונות בזה שאנחנו חברה ציבורית בנאסד"ק, אבל ספק אם כדאי לעשות את זה דווקא מישראל".

- ואתם מדברים על זה עם הגופים הרלוונטיים?

"זה חלק מהעניין: כשמכבי ת"א לוקחת אליפות אירופה הם מקבלים טלפון מראש הממשלה, אני אפילו לא יודע מי איש הקשר שאני יכול לדבר איתו במשרדי הממשלה".

wix
 wix