העושר באירופה גדל; אילו חברות צפויות ליהנות מכך?

היבשת הישנה ממשיכה להיות אחד האזורים האמידים בעולם, והיקף העושר שלה צפוי לגדול ב-5 השנים הקרובות ב-40%, ל-79 טריליון אירו ■ מיהן חברות מוצרי היוקרה האירופיות שצפויות ליהנות מכך?

תיק של לואי ויטון / צלם: רויטרס
תיק של לואי ויטון / צלם: רויטרס

LVMH (סימול: MOH:GR)

מחיר מניה: 135 אירו

שווי: 68 מיליארד אירו

LVMH היא קבוצה קמעונאית, המחזיקה בשורה של מותגי יוקרה בתחום האופנה (לואי ויטון, דונה קארן), קוסמטיקה (Sephora), תכשיטים ושעונים (TAG Heuer) ואלכוהול (Moet& Chandon, Hennesy). לואי ויטון הוא המותג האיקוני ביותר בקבוצה, עם כוח תמחור גבוה. עם תשואה צפויה של 55% על ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), תיקי היד של המותג נמכרים במחיר ממוצע של 1,400 אירו ליחידה. היקף מכירות הקבוצה ב-2013 עמד על 29.5 מיליארד אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-45.4%, ל-42.4 מיליארד אירו.

Pernod Ricard (סימול: PER:GR)

מחיר מניה: 90 אירו

שווי: 24 מיליארד אירו

ענקית המשקאות העולמית פרנו ריקארד חולשת על מותגי אלכוהול פרימיום, למשל במשקאות הוודקה (Absolut) הוויסקי (Jameson, Glenlivet) והקוניאק (Martell). החברה מתכוונת להגדיל את נתח השוק שלה, באמצעות שיווק אינטנסיבי של מותגים מוכרים פחות, דוגמת השמפניה Perrier-Jouet והוויסקי Royal Salute. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 8.6 מיליארד אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-14.3%, ל-9.8 מיליארד אירו.

Richemont (סימול: RITN:GR)

מחיר מניה: 66 אירו

שווי: 38 מיליארד אירו

הקבוצה הקמעונאית למותגי יוקרה Richemont משווקת את תכשיטי Van Cleef & Arpels, מותגי שעונים כגון Cartier, IWC ו-Piaget, ואת מותג האופנה הוותיק Chloe. לאור העובדה, כי רק 20% מנתח ענף התכשיטים העולמי הוא ממותג, לקבוצה יש הרבה לאן להגיע. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 10.2 מיליארד אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-54.7%, ל-15.7 מיליארד אירו.

Daimler (סימול: DAI:GR)

מחיר מניה: 62 אירו

שווי: 67 מיליארד אירו

ענקית הרכב דיימלר מייצרת מכוניות, משאיות ואוטובוסים, והיא מוכרת בעיקר בזכות מותג היוקרה שלה, מרצדס-בנץ, אשר תורם 55% מסך המכירות שלה. הסלוגן של מרצדס הוא "הטוב ביותר או כלום", ומעניין לגלות שכ-40% מסך מכירות המותג הם בשוק הסיני, והוא צפוי להגדיל עוד את מכירותיו באסיה. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 118 מיליארד אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-26.3%, ל-149 מיליארד אירו.

BMW (סימול: BMW:GR)

מחיר מניה: 84 אירו

שווי: 54 מיליארד אירו

קונצרן הרכב BMW מייצר מכוניות ואופנועי יוקרה. המותג המוכר ביותר של הקונצרן הוא ה-BMW מיני והרולס רויס. אנחנו צופים, כי בין השנים 2013-2020 BMW צפויה לצמוח ב-35%, רובם בסין. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 76.1 מיליארד אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-32.8%, ל-101 מיליארד אירו.

SWATCH (סימול: UHR:GR)

מחיר מניה: 372 אירו

שווי: 20 מיליארד אירו

קבוצת SWATCH מייצרת תכשיטים ושעונים, ביניהם כמה מותגי יוקרה כגון שעוני Breguet, Blancpain, Omega, Longines ותכשיטי Harry Winston. עם היקף מכירות של 35% ממותגי היוקרה שלה, SWATCH צפויה להגדיל את הכנסותיה, במקביל לגידול בהיקף העושר העולמי. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 8.5 מיליארד אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-52.5%, ל-12.9 מיליארד אירו.

Brunello Cucinelli (סימול: 8BU:GR)

מחיר מניה: 16 אירו

שווי: 1 מיליארד אירו

מותג האופנה האיטלקי היוקרתי Brunello Cucinelli מציע בגדי מעצבים במחיר של 1,400 אירו בממוצע לפריט. המותג נהנה ממוניטין המעצב הראשי המכונה "נסיך הקשמיר", וכן ממצוינות באיכות ובשירות, ובהפצה עולמית מצומצמת ואקסקלוסיבית. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 300 מיליון אירו, ואנחנו צופים, כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-65.6%, ל-500 מיליון אירו.

Salvatore Ferragamo (סימול: S9L:GR)

מחיר מניה: 18 אירו

שווי: 3 מיליארד אירו

מותג האופנה האיטלקי Salvatore Ferragamo מייצר 43% מהכנסותיו ממכירת נעליים, וכן 33% ממוצרי עור ואקססוריז יוקרתיים. הצלחת המותג מתבססת על המוניטין שהתפתח באמצעות צריכת מוצריו על ידי איקונות הוליוודיות, דוגמת מרלין מונרו, אודרי הפבורן וסופיה לורן. היקף מכירות של החברה ב-2013 עמד על 1.3 מיליארד אירו, ואנחנו צופים כי עד 2018 יצמחו המכירות ב-42.8%, ל-1.8 מיליארד אירו.

הכותב הוא כלכלן הבנק השוויצרי לניהול הון פרטי יוליוס בר. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם