אדמה שוקלת רישום כפול לאחר ההנפקה בארה"ב

(עדכון) - אדמה מתכננת לגייס 400 מיליון דולר ■ החברה גם פרסמה את הדוחות לרבעון השלישי, ובהם הציגה המשך צמיחה בהכנסות וברווחים

חן ליכטנשטיין / צילום: יונתן בלום
חן ליכטנשטיין / צילום: יונתן בלום

חברת אדמה (לשעבר מכתשים אגן) הולכת ומתקרבת להשלמת הנפקתה בבורסת ניו יורק, אך בינתיים הציגה היום (א') החברה תוצאות כספיות משופרות לרבעון השלישי של 2014, שהצביעו על המשך הצמיחה בהכנסות וברווחים.

אדמה, שבבעלות קונצרן כמצ'יינה הסיני (60%) וחברת דיסקונט השקעות הישראלית (40%), מתמחה בייצור חומרים כימיים להגנת הצומח ולהדברת מזיקים. את הרבעון השלישי היא סיימה עם הכנסות של 762 מיליון דולר - צמיחה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל, בזכות שיפור במכירות באירופה ובאמריקה הלטינית.

אדמה הצליחה להעלות השנה את מחירי המכירה של מוצריה, במקביל לעלייה של 3.6% שנרשמה ברבעון השלישי בכמות הסחורה שנמכרה. הרווח הגולמי של אדמה עלה ברבעון השלישי ב-6% לעומת הרבעון המקביל, ל-248 מיליון דולר, והרווח הנקי צמח ב-33% ל-24 מיליון דולר.

לצמיחה הגבוהה ברווח הנקי תרמה גם הירידה במדד המחירים לצרכן בישראל, שהפחיתה את עלויות המימון של החברה ברבעון ל-34 מיליון דולר לעומת 39 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת, מאחר שחלק מהחוב שנטלה החברה לצמוד למדד המחירים בישראל.

בסיכום של שלושת הרבעונים הראשונים של 2014, הציגה אדמה עלייה של 5% בהכנסות ל-2.55 מיליארד דולר בהשוואה לתקופה המקבילה, וכתוצאה גם צמיחה של 17% ברווח הנקי, ל-156 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת דווקא ירד במהלך תקופה זו ל-135 מיליון דולר, לעומת 194 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013.

מקצה אופציות לעובדים בכירים

אדמה הגישה לפני כחודשיים טיוטת תשקיף לרשות ני"ע בארה"ב ואף עדכנה אותה בחודש שעבר, אולם הנהלתה ממתינה לפי שעה להתייצבות בשוקי המניות בעולם לפני שתצא לרואד שואו בקרב המשקיעים המוסדיים בארה"ב. כך, הסיכוי להשלמת ההנפקה עוד ב-2014 עדיין קיים, אולם אם השוק לא יתמוך בכך היא תידחה לרבעון הראשון של 2015.

אדמה מתכננת לגייס בהנפקה כ-400 מיליון דולר שמיועדים להשלמת מהלך אסטרטגי, שבו תרכוש אדמה את השליטה בשלוש יצרניות חומרי הדברה סיניות מידי כמצ'יינה. ההנפקה תחזק את ההון של אדמה, אבל היא מיועדת בעיקר להנזלת ההחזקות של בעלי המניות, ובעיקר של דסק"ש שתרצה בעתיד למכור חלק מהחזקתה לצורך פירעון הלוואה של 1.1 מיליארד דולר שנטלה מכמצ'יינה.

בנוסף, ההנפקה עשויה לחזק בדיעבד גם את הבורסה הישראלית. ל"גלובס" נודע כי הנהלת אדמה שוקלת בחיוב לרשום את החברה למסחר גם בבורסה של תל אביב לאחר השלמת ההנפקה בניו יורק (לפי חוק הרישום הכפול), ומלכתחילה זאת הייתה סיבה עיקרית לכך שהיא העדיפה הנפקה בארה"ב על פני הנפקה בבורסות אחרות בעולם.

במקביל להיערכות לקראת ההנפקה, דיווחה היום אדמה על כוונתה להקצות 362 אלף כתבי אופציה (0.08% מהון החברה) ל-19 עובדים בכירים שאינם מוגדרים כנושאי משרה לקראת ההנפקה. כתבי האופציה יוקצו במחיר מימוש של 6.09 דולרים, ויבשילו בשלוש מנות שנתיות שוות בחודש ינואר של השנים 2016-2018, בכפוף להשגת יעדי המכירות (נטו) והרווח התפעולי-תזרימי EBITDA)) בכל שנה.