סקר: 50% מהעובדים זמינים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע

סקר עולמי של סיסקו: קרוב ל-66% מהעובדים סבורים שארגון שמאפשר עבודה מרחוק ישיג יתרון תחרותי על פני ארגונים שדורשים מהעובדים להיות במשרד מ-9 עד 5 בכל ימות שבוע העבודה ■ כרבע מהנסקרים יהיו מוכנים לעבור למאדים אם צריך

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

למעלה מ-50% מהעובדים בעולם מגדירים את עצמם כזמינים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. 30% מהם זמינים גם במייל וגם בטלפון - כך עולה מסקר Connected World Technology השנתי שביצעה חברת סיסקו.

הדוח, שהוזמן על ידי סיסקו ונערך על ידי חברת מחקרי השוק העצמאית InsightExpress, ניסה לבדוק איך הטכנולוגיה תעצב את "העתיד של העבודה". הוא בחן את מערכות היחסים שבין התנהגות אנושית, האינטרנט והתפשטות הרישות. הדוח מבוסס על סקרים של כ-3,700 עובדים בגילאים 18 עד 50 ב-15 מדינות בעולם. המחקר הגלובלי הורכב מסקר אחד שהתמקד באנשי מקצוע בני דור ה-X (נולדו בשנות ה-70 המאוחרות וה-80 המוקדמות של המאה ה-20), עובדי דור ה-Y (נולדו בשנות ה-90 המאוחרות ושנות ה- 2000 המוקדמות), ומנהלי משאבי אנוש ממגוון תעשיות בעולם.

אחד הפרמטרים שטופלו בסקר הוא העבודה מהבית ולא מהמשרד, טרנד שצובר תאוצה בקרב ארגונים בעולם. לפי הסקר, כ-25% מהעובדים ציינו שהארגון שלהם מאפשר להם לעבוד מהבית. קרוב ל-66% מהעובדים סבורים שארגון שמאמץ את המודל הגמיש של עבודה מרחוק ישיג יתרון תחרותי על פני ארגונים שדורשים מהעובדים להיות במשרד מ-9 עד 5 בכל ימות שבוע העבודה.

ואולם, עובדים מדור Y שמקבלים את ההזדמנות לעבוד מרחוק יעדיפו בדרך כלל לעבוד מהמשרד, בהשוואה לעמיתיהם מדור X. יחד עם זאת, מבין אלה - יותר מ-40% ציינו כי הם יותר ממוקדים ויצרניים בבית מאשר במשרד. ואם בעבודה מרחוק עסקינן, כרבע מהנסקרים יהיו מוכנים לעבור למאדים או לכוכב לכת אחר אם הארגון שלהם יפתח שם סניף.

חיבור WiFi ישר למוח

כ-25% מהעובדים יהיו מוכנים לעבור ניתוח להשתלת שבב למוח שיאפשר חיבור מיידי לאינטרנט, אם יהיה כזה. עוד פרמטר של חוסר פרטיות התבטא בכך שיותר מ-40% יהיו מוכנים לתת לספקית הטלפון/האינטרנט שלהם גישה לנתונים והמידע המאוחסנים בטלפון בתמורה לחיבור לרשת.

כ-42% היו מוותרים על חוש הריח ולא על גישה לאינטרנט, אם היו נאלצים לבחור. עבור רוב אנשי המקצוע, חוש הטעם יותר חשוב מחוש הריח, והרבה פחות עובדים יהיו מוכנים לוותר על חוש הטעם שלהם על מנת לשמור על הגישה לאינטרנט.

עוד עולה מהסקר, כי קצת פחות מ-50% מהעובדים משקיעים לפחות חלק מהזמן שלהם בביצוע פעילויות הקשורות לעבודה תוך כדי נהיגה (שולחים מיילים, הודעות SMS, ציוצים או מבקש מסירי לבצע מטלה). כ-66% מהם קיבלו שיחות לסלולרי ברכב תוך כדי נהיגה, לרבות כחצי שמוציאים שיחות תוך כדי נהיגה לפחות 25% מהזמן.

כחלק מהתפתחות הטכנולוגיה בעבודה, 58% ממומחי משאבי האנוש ענו כי הם יהיו מוכנים להעסיק מועמד על בסיס ראיון באמצעות שיחת וידיאו בלבד, בלי לבצע ראיון פנים מול פנים.

הדבר הראשון ש-54% מדור Y ו-38% מדור X עושים בבוקר זה להסתכל על הטלפון החכם שלהם. בנוסף, קרוב ל-20% משתי הקבוצות יהיו מודאגים הכי הרבה בקשר לטלפון החכם שלהם, במקרה שישדדו אותם. אם יכריחו אותם לבחור במכשיר אחד, כ- 40% יעדיפו את הלפטופ הן בשביל העבודה והן בשביל שימוש אישי.

באשר לתנאי העבודה, באופן כללי עובדים לא מוכנים לקיצוץ בשכר בתמורה לגמישות גבוהה יותר בעבודה, אך עם זאת מומחי משאבי האנוש נוטים יותר להסכים, עם 40% שציינו שהם מוכנים לקיצוץ בשכר. באופן דומה, מומחי משאבי אנוש מוכנים לקיצוץ משמעותי יותר בשכר, עם 56% המוכנים לקיצוץ בשכר של יותר מ-10% (לעומת 35% מדור Y ו-34% מדור X). בעוד השכר הוא הגורם הכי חשוב, היכולת לקבוע את הלו"ז שלהם בעצמם או לעבוד מרחוק היא הדבר החשוב ביותר עבור בערך 20% מדור X ודור Y, והן עבור כשליש ממומחי משאבי האנוש.

לאנס פרי, סגן נשיא אסטרטגיות ומערכות מחשבים בסיסקו: "התוצאות צריכות לגרום לעסקים לבחון מחדש את אופן ההתפתחות שלהם על מנת לגייס כישרונות ולעצב את המודלים העסקיים שלהם. ללא ספק, העולם שלנו משתנה ומסתמך יותר ויותר על האינטרנט, וזה נכון שבעתיים לגבי כל דור חדש. מנהלי הטכנולוגיה הראשיים צריכים לתכנן ולבנות את הרשתות שלהם על מנת להתייחס לדרישות האבטחה והניידות שהדור הבא של כוח העבודה מהתשתיות שלהם, והם יצטרכו לעשות זאת במקביל להערכה נאותה של המדיניויות הארגוניות".