"ישראל היום" לרשות השנייה: קיום העיתון אינו שנוי במחלוקת

טוען כי החלטת הרשות השנייה להוריד את קמפיין הפרסום של העיתון היא "מקוממת, בלתי סבירה ובלתי מידתית" ומהווה פגיעה קשה ב"ישראל היום"

העיתון "ישראל היום" נערך למאבק משפטי מול הרשות השנייה, לאחר שזו פסלה את קמפיין הפרסום של העיתון "ישראל היום" משידור בערוצי הטלוויזיה המסחריים.

במכתב ששלח העיתון, באמצעות עו"ד יורם בונן ממשרד פישר בכר ושות', נכתב כי ההחלטה להוריד את הקמפיין לאחר 3 ימים באוויר היא "מקוממת, בלתי סבירה ובלתי מידתית" ומהווה פגיעה קשה ב"ישראל היום".

העיתון החינמי של שלדון אדלסון טוען כי החלטת הרשות השנייה התקבלה באופן חד-צדדי וללא אפשרות להעלות טענות. מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, קבע כי "בניגוד לכללי הרשות השנייה ובניגוד לפסיקה, התשדיר מעביר מסר חד-צדדי בעניין השנוי במחלוקת ציבורית ומקדם את עמדת העיתון, על רקע הצעת החוק לקידום והגנת העיתונות הכתובה בישראל, שזכתה לכינוי 'הצעת חוק ישראל היום'".

בתשדיר נראה הלוגו של העיתון מתנתק מהחשמל וכבה בהדרגה. הרשות קבעה כי ככל שייערך שינוי בתשדיר באופן שבו יכלול מידע אינפורמטיבי בלבד, הוא יותר לשידור.

בפניית "ישראל היום" נכתב: "אכן, לא נכחד כי שידורו של תשדיר הפרסומת נעשה במועד בו עומדת ברקע הצעת החוק. ואולם, עיתוי לחוד ותוכן לחוד. אף אם ייטען כי הצעת החוק היא נושא השנוי במחלוקת בציבור - טענה שאין כל ראיה לנכונותה כשלעצמה - הרי שהמשך קיומו של 'ישראל היום' בוודאי אינו שנוי במחלוקת בציבור, ומכל מקום התשדיר עצמו אינו מתייחס, ולוּ ברמז, להצעת החוק, וממילא אין כלל 11 לכללי האתיקה חל עליו. די בכך על מנת להשמיט את הבסיס להחלטת הרשות".

על-פי העיתון, מדובר בתשדיר אינפורמטיבי, "שאינו מתיימר לשכנע את הציבור לנקוט בעמדה מסוימת בעניין, וממילא אינו עושה כן... ועוד יש לציין כי הרשות השנייה לא פסלה, ואינה פוסלת, תשדירים בנושאים המצויים בשיח הציבורי. בהקשר זה נזכיר את תשדיר 'ההתאגדות' מטעם ההסתדרות, שעסק בעידוד התאגדות של עובדים. בכל הכבוד, נשגב מבינתנו מה מותר התשדיר של 'ישראל היום' מתשדיר ההתאגדות', אשר הצדיק - לעמדת הרשות - את פסילתו".

העיתון דורש פגישה דחופה עם מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד.